luspank... igen... nice...

Fy fan. Just betalat räkningarna... Fått mig två påminnelser från Bredbandsbolaget eftersom de fakturorna naturligtvis hamnat i Karlstad och där var jag först nu i måndags och tömde postlådan. He he he... Jäkla kul. Fick ringa och förklara varför jag inte betalat dem... Iof spelar det mindre roll att de spärrat tjänsten eftersom jag ändå bor i Uddevalla över sommaren, men ser ju kanske inte så bra ut...
I vilket fall insåg jag just att jag är så nära luspank man kan komma. Nyss vart löning och jag har nu ca 1500 kvar att leva på och dessutom endast halvtank på bilen... Är dessutom skyldig Erik en 300 spänn för bensinen till K-stad. Hipp hipp hurra.

Annars får jag säga att sista tiden vart bra. Fjorden var över förväntan, jobbet har vart gött med goa kollegor och var som sagt på en tur till Karlstad med Erik. Så jävla gött med lite tid på tu man hand. Saknat det. Blev myskväll med tacos, sol och bad nästföljande dag, bla med Jeten och Jenny, samt bio på kvällen. Längtar redan tillbaka.

Btw, måste avreagera mig lite (redan gjort på päronen, Henrietta samt Erik, men va fan...) Var en tanta på jobbet igår... Hon står på andra sidan disken mitt framför mig och klagar över hur långsam jag är medan jag håller på med en annan kund!? "Här gick det då inte fort. Den andra tjejen var mycket snabbare, titta, de där kom efter oss och är redan framme!?" osv. Knappast lönt mödan att förklara att olika ärenden tar olika lång tid och att jag knappast sitter och segar när jag har 30 pers framför mig, så väljer att knipa käft och låta det passera.
Så visar det sig att hon har en 7-meters husbil och vill ha en plats utan el. Försöker förklara att vi har väldigt få så stora platser som inte har el, och säger att vi dock har en stor parkering där vi ibland ställer husvagnar och husbilar och det kunde hon tänka sig. Så bokar in henne och skickar iväg henne. End of story. Not.
En liten stund senare kommer hon tillbaka, fly förbannad, för "Det står ju personbilar på den parkeringen!!" Jaha, säger jag och ber om ursäkt, den parkeringen brukar vara tänkt till husbilar. Nåväl, försöker hitta en ny, tillräckligt stor plats utan el, till henne och säger att det KAN finnas en nedanför en container utanför receptionen samt så har vi en stor äng lite längre bort och annars kan hon ju ta en elplats, men då måste hon tyvärr betala för elen, och efter att ha förklarat att nej, det är inte en container man slänger sopor i utan en som vi har förvarat saker i, så kan hon tänka sig den platsen.
Ok, fine, men nej, fortfarande inte end of story... Tänka sig om det inte står personbilar där oxå... -_- Försöker förklara att det enda jag kan se i min dator är var våra campinggäster har ställt sig, jag har la ingen jäkla aning om var alla badgäster ställer sina personbilar?! men joho då, det skulle jag visst ha... "Så jäkla dålig koll, och man kan ju inte skicka iväg gäster till upptagna platser, och här ska vi då inte stanna, jag ska ha tillbaka mina pengar..." och yada yada yada. Som tur var tog Julia hand om det så jag slapp, men fan vad den tanten förstörde min dag och humör... x_x

Nåväl, antar att de trevliga gästerna, som ändå är i överflöd, får kompensera surkärringarna. :P Snart jobb igen så håller tummarna för trevliga gäster. ;P

Här kommer lite blandad kompott med bilder från det senaste. Enjoy.
















Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: