Söndag - dag två

Flytten igår gick prima. Men fick med mig en jävla massa mer hemifrån än planerat. Lite böcker och skit - my ass. Blev en byrå/sekretär, en byrå/blivande hallmöbel, lite kläder och hattar, porslin och prydnader och en HELVETES MASSA böcker. Pappa undrade om det aldrig skulle ta slut. :P

En tripp först till nya lägenheten med allt hemifrån och sedan tre ytterliggare turer till gama lägenheten för att tömma den på skit. Hade visst packat både säckar och lådor aningens för tungt med tanke på att man skulle släpa dem en tre våningar, men allt funkar. Speciellt när man har en pappa som slänger upp tresits-soffan på ena axeln och bär ner den för tre våningar på egen  hand... Men han är ju som han är också... :P

Första natten var lite halvkul. När man släckt ner hela lägenheten och gått och lagt sig började man fundera. I gamla lägenheten har man hela tiden koll på vad som händer och vad som låter. Här fanns det en massa  nya ljud som jag inte kunde lokalisera, och jag inte kunde se de resterande rummen så hade ingen koll där... Då undrade jag lite snabbt om jag ens skulle märka om någon tog sig in i hallen... Jättesmart att börja fundera på när man ligger ensam i en mörk lägenhet och försöker somna...

Just nu är hela lägenheten full av lådor och påsar överallt, men kläder och porslin är iallafall uppackat. Och nej, jag har nte internet än, jag snor Eriks. ;)

Skall kila bort till soffan en stund nu. Får se när det blir något skrivet igen. Laterz


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: