Yepp, I'm still alive

Jadå, jag lever. Jag sket dock i att plocka med datorn hem och jag orkade inte med dem som stod där hemma plus att jag helt enkelt var fullt upptagen med annat så blev inget uppdaterande under helgen, sry Sandra. :P

Fick faktiskt igång mp3-spelaren i fredags trots allt, thank god!, genom att formatera den, hehe, är man datahacker så är man. ^^ Vettefan vad jag skulle gjort på tåget utan musik... speciellt eftersom jag inte hade med mig någon bok eller något annat att sysselsätta mig med heller... -_-
Upptäckte att det var ett timmes stopp i Öxnered på schemat (ja jag vet, jag borde uppmärksammat det tidigare) så fick mina söta päron att hämta mig där istället för i Uddevalla. Scchmidigt värre. ^^

Mys på fredagskvällen. På lördagen var det jobb som gällde. Ska riva grannhuset vi köpt för att bygga nytt och det skulle därför rensas från typ hundra års samlande av skit. Ni fattar inte hur jävla mycket lådor med tidningsutklipp, gamla stolar och BIBLAR det fanns i det här huset?! Så jag ägnade hela dagen åt att bära möbler, dörrkarmar, dörrar,  tegelpannor, brädor, och all möjlig skit. Det tog liksom aldrig slut... Bosse och Annika kom och hjälpte till de också, behövdes om man säger så... Så de plockade ner alla ledningar i huset och tog ner alla fönster medan jag bar och bar och bar... :P

Vid 5 stack jag in till stan och träffade Anna en sväng för en promenix och allmänt prat. Fick mig ett übersöt drakgosedjur som skulle symbolisera min tatuering och hålla mig sällskap när jag känner mig ensam. Hehe, love you babe. Ta hand om dig.

God mat och sällskap hemma på kvällen men slocknade rätt tidigt, eller tja, pratade med Erik en bit in på natta, men dagen hade tagit ut sin rätt så sov som en stock. :P

På söndagen var det ännu mer bärande som gällde, men nu endast spont och tegelpannor. Hade en förbannad träningsvärk i nacke och axlar efter gårdagen så var halvkul att bära sponten på axlarna (har för svaga armar för att bara bära dem upp och ner lixom... :P ) men man är la en viking. ;)
Sedan bar det av till först farmor och farfar då det var farsdag, och sedan mormor och morfar. Shit vad de trugar i en mat... mådde ju nästan dåligt...
"Du ska inte ha lite mer tårta?"
"Nej tack, det är bra"
"Du är säker på att du inte ska ha mer tårta?"
"Nej tack, jag är jättemätt just nu, men det var jättegott"
"Du SKA väl ha mer tårta?!"
"Ja tack gärna..."

Hemma igen i Karlstad vid 22 och uppe i lägenheten strax innan 23.

Programmering igår igen. Och nu är typ hela klassen förbannad på läraren. Han går inte igenom det vi faktiskt behöver lära oss för att komma igång. Han går igenom koder och nyckelord men visar tex inte hur programmet ser ut, var man hittar det, VAR man skriver det jävla koderna eller vad man överhuvudtaget skall göra. Vi jobbar nu i Eclipse och just den biten hann han inte ta upp?! Va fan?! Är det det vi ska arbeta med så får han väl ta upp det först?! Han visar inte på datorn så man hade kunnat hänga med i de olika stegen utan skriver istället på tavlan, och då dessutom utan att vara konsekvent så alla sitter som stora frågetecken. Det börjar bli störande.
Skiter i lektionen idag och går endast på den lektion/räknestuga som övningsledaren skall hålla sen för henne har vi pratat med nu så hon skall gå igenom och visa på en dator istället. Får se om jag är smartare sen.

Nu ska jag fördriva någon timme med att... eh... göra något. Laterz


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: