Från bullar till bowling till lägenhet...

Ok... söndag... Klockan är alldeles strax fem och jag försöker uppbåda tillräckligt med energi för att ta tag i den svinstia som för tillfället är mitt hem. Går sådär får jag la säga. Full av energi and good intentions när jag kom hem men på något magiskt vis gick det upp i rök när jag satte mig här... Weird.

Minns inte ens när jag uppdaterade senast vilket, antar jag, bekräftar Sandras åsikt om att jag (vi...?) är för dåliga på att skriva inlägg. :P Skärpning! ;)

Kbab ringde iallafall i fredags, men tyvärr blev jag snabbt väckt ut min eufori när det visade sig att det inte alls var lägenheten på Valthornsgatan bruden ville prata om utan tvåan på Kornettgatan... På något sätt har jag hamnat först i den kön trots att det var en jäkla massa sökande, men på Valthorn där det var jag och två till har jag hamnat sist...? Hmm... Tja, eftersom vi inte tittat på tvåan än fick vi över helgen att göra som så och sedan skicka ett mail till dem med ett definitivt ja eller nej så de har det imorn morgon... Gulligt. Problemet är ju nu att mannen som har lägenheten är bortrest över helgen... ugh... Erik ringde igår och trots smärre språkproblem (host) fick han fram att vi kunde se på lägenheten imorn (alltså söndag - idag) klockan tre. Så jag ringde igen idag för att bekräfta att vi kommer och fråga om det var ok... och mannen är kvar i Örebro...? Men imorn (måndag) efter klockan tre går det bra...? Eh... Vi måste lämna ett svar till kbab idag...? Men då snubben kommer tillbaka till Karlstad ikväll/inatt så ska han ringa eller skriva så får vi titta på den då... :P Var och tittade utanför igår (i stormen...) när vi vandrade hem på natten. Såg trevligt ut, men kanske lite litet... vi får se.

Igår var det annars bullbak hemma hos Sandra ihop med Johanna och Malin. Stina kom även hon förbi lite senare för att njuta av bakverken. :P



Malin hade t.o.m en kavel hemma... där snackar vi vuxenpoäng. :P




Bullkalas... :D

Efter en massa skitsnack som det alltid tenderar att bli när folket samlas, begav sig alla hemåt för att göra sig iordning för kvällens bravader.
Strax efter sex var jag helt klar och undrade var 17 Johanna och co höll hus eftersom de skulle ringa när de närmade sig, så när jag väl ringde dem visade det sig att de redan var hos Sebastian och att de hade glömt bort mig... Hehe, som ni förstår är jag rätt oumbärlig i ett sällskap. ;)
Thaimat eller pizza i det allmänna köket och sedan allmän förfest/kortspelande i Sebastians lägenhet...



fotomaraton... :P



...innan det bar av ner mot stan...

...för lite bowling på Score...



inga bra ljusförhållanden för min kamera med nedsläckt och neonljus direkt... :S
Dessutom hade stället inte ordning på sina system och banor, så räkneverket var åt helvete fel, och två av banorna stängde av sig efter en tio minuter... Halvsmidigt sådär... Så vi tjötade till oss pengarna tillbaka och stack iväg till någon stenålderskrog där medelåldern väl låg på något decennium eller tio över oss. Hamnade i något avsides rum vid ett långbord...


...men sedan lyckades Erik övertala mig om at sticka hem till Danne och titta på film istället... Hehe, eller tja, han sa att han skulle göra det och jag började få rätt tråkigt och såg inte fram emot flera timmar här så jag hänkade på efter kraftig försäkran att jag inte trängde mig på. :P Blev dock ingen film utan en dokumentär om en av porrbranchens kungar, Ron Jeremy, eller något sådant... Intressant men... um... avslöjande... ;)

Haha, nu måste Sissi erkänna att det är måndag morgon... Lyckades inte få klart inlägget igår, då snubben som hade lägenheten ringde och jag och Erik stack dit vid nio-tiden. Haha, när vi sedan knackade på var det ingen hemma... xD Ringde honom och visade sig att han var hos en kompis och käkade.. jag bara "eh...?" men han kom snart springandes så... :P
Och helvete vad svårt vi har haft att bestämma oss om stället... Fy fan. Lägenheten i stort ser rätt bra ut och läget är toppen (till stor del därför vi funderade över den...) men vardagsrummet är fyrkantigt... Fatta vad jobbigt det blir att möblera när vi har en bautastor hörnsoffa och dessutom måste ha skrivbord osv... Och det är inte ens så stort att vi hade kunnat dela av det genom att tex ställa soffan i mitten av rummet eller dela av med bokhyllor... Måste dessutom måla/tapetsera om i minst två rum... och är hål överallt, men det var ändå inte nåt vi inte hade kunnat fixa... Och vi kom tillsist (nån gång i natt...) fram till hur vi skulle kunna ha möblerna för att det skulle se rätt bra ut, men hade antagligen blivit rejält knökat och... orka liksom... :S Så nu har vi mailat och tackat nej till den... Känns egentligen halvbra med tanke på att vi hade fått den om vi velat... Men vi tänkte försöka ta oss ner till Riksbyggen idag och kika om de har något ledigt... Ska bara komma fram till om jag kan skolka eller ej... :P

Men nu är det dusch som gäller, sedan frukost och skola... :P
Laterz


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: