Sammanfattning över påsken...

Better late than never som man säger. Här kommer lite allmänt tjöt och pics från påskaheljä hemma.

Torsdag: Var inte så mycket mer än att komma hem, prata lite och gå och lägga sig. Det stooora, stora stora påskägget jag köpt låg säkert kvar i BR-påsen.

Fredag: Elva-kaffe hos mormor och morfar. Aldrig fel med fika. ;) Sedan hem för att jobba på huset. Fasaden samt staketat runt altanen skulle skrubbas och spolas av innan de kan sätta igång med målningen (hehe, den biten slipper jag förhoppningsvis iallafall) Extra kul för Sissi som är en gnutta (...) höjdrädd att klättra upp på en stege ett par meter över marken för att sträcka sig ut och skrubba rent väggar och under taket... Men jag ramlade inte av så får väl ses som en succé. En smula trött i armarna var man man inte så farligt som man befarat. Björn skötte det mesta med högtryckstvätten, inklusive att jäklas och spruta vatten på sina kära systrar.





Skjutsade in Björn till stan på kvällen där vi hämtade upp två av hans tjejkompisar innan de skulle vidare till Skeppsviken. Märk väl SKEPPSVIKEN, INTE Gustavsberg. Det här med att vara tydlig med direktiv är inte Björns starka sida. ;)
Lugn kväll med päronen och syrran där hemma. Ingen som brydde sig om påskägget som låg på köksbordet...

Lördag: Snodde mammas bil till jobbet och var där en kvart för tidigt för en gångs skull. Totalnervös då jag inte jobbat sedan förra sommarn och jag tydligen dessutom skulle få en ny tjej att "lära upp"... Lära upp? Jag som inte kan något själv. Lyckat.
Men allt gick grejjt. Inte allför många nya gäster, och norska var det svåraste man kom i språkväg. Underbart väder så det mesta man sysslade med var att sälja glass. Helslapp förstadag. ;) Sedan var Malin, tjejen jag jobbade med, helskön också så gjorde ju inte saken sämre. Jävla jobbigt när man hamnar med folk man inte kan snacka med... o_O Blev även "påhoppad" av en gammal kollega från Bauhaus som också skall jobba där i sommar... Jag kände igen bruden men kunde inte för mitt liv placera henne. :P Tills hon började fråga en massa om när jag slutade på Bauhaus osv... Hehe, vet fortfarande inte vad hon heter dock. xD

Och sedan helgens höjdpunkt - kvällens partaj. Firade, lite tidigt, Idas födelsedag ihop med det gamla gänget, + Karolina och - Helena så blev både presenter och tårta. Och sprit och kortspel förstås. :D Ida hade en väldigt fascinerande kortlek som det gick vilda diskussioner kring. Kanske vore något att skaffa..? DEN hade iallafall inte Erik snott med sig till skolan. ;D



Anna matchar vackert Idas resväska... :P









Pussmunnar på alla deltagande utom moi.



Hehe, vad var det du sa att din tunga liknade Anna...? En pung...? ;D

Jag vill bara säga att jag inte är galen, det är bara så jag ser ut.

Kvällen fortsatte på Harrys vilket var en ny erfarenhet. Tror jag gillar stället. Helt ok om inte annat. Dumt folk där dock. Blev så totalförbannad på en kille som kom fram och började dansa med Simon... Ni vet lite sexigt sådär... mycket rumpa... tunga mellan fingrarna...? Och om det nu inte råkar vara så att jag VET att snubben inte är bög så hade det kanske kunnat vara ett raggförsök... Men med tanke på att hans polare stog och gapskrattade och han uppenbarligen bara drev med Simon (sry) som bara stod och dansade med så hade jag sådan fruktansvärd lust att klippa till honom. Varför jag inte gjorde det? Tja, det råkade vara chefens son... Fick dra därifrån istället för att lugna ner mig.

Pappa ringde så efter ett snabbt hopp in på Mcdonkan för nattamat on the go, så fick man skjuts hem till dörren. Väldigt smidigt. ^^ Satt och käkade och pratade med Erik till runt tre. Inte för att han var så pratglad men... Och sedan satte ajg mig coh läste... till en bit efter fem...

Söndag: Uppe vid nio. Inte bakis men antagligen fortfarande full. Slappade med en bok fram till runt två-tiden då det var fika och sedan blev det till att hoppa ut och hjälpa till och jobba. Syrran och jag blev satta på att plocka/gräva upp sten för att fylla ett dike med rör. Tog en evighet och vi blev ändå inte klara...
Försökte oss på filmkväll lite senare med en massa mölande av godis men efter lite drygt halva filmen började skiten hacka och sedan hämtade det sig aldrig igen så jag gav upp och gick och la mig.

Måndag: Hände inte mycket bortsett från att vi åkte upp till Karlstad igen. Hehe, kan ni gissa när Erik kom...? ;) En bit efter halv 2... :P Men vi kom ju hem iallafall. Gjorde den underbart goda köttfärssoppan på kvällen så har blivit det till lunch idag med och lär väl även bli middag. Wånderföl.

Nu skall vi nog snart till Plantagen och köpa lite nya blommor och passa på och köpa målarbyxorna på Biltema som vi skall ha till nollningen...

Sluta skall jag iallafall göra för att bespara er detta elände. ;) Laterz


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: