Handsken ligger på backen - här kommer utmaningen...

Förbannat svårt att komma upp imorse, verkligen hur trött som helst... Men jag kom upp och jag kom iväg även om det var väldigt knappt. Huvudet mådde sådär - blixtrar fortfarande härligt bakom ögonen titt som tätt -  så stack hem direkt efter lektionen. Ligger rätt bra till i matten ändå och gick igenom integraler idag som inte är alldeles för svårt heller så känns rätt ok. Mekaniken däremot... usch. Omtenta för matte1an om en vecka också... Blir nog till att plugga på den en här veckan och ta tag i mekaniken nästa... typ... -_-

Men nu skall jag svara på utmaningen jag fick från Karin... :P

Regler: Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget  blogginlägg om sina 8 fakta/vanor. I slutet av inlägget skriver du 8 personer som du kommer utmana.

1)     Jag grinar jättelätt. Gråter konstant till böcker och filmer - romantiskt, sorgligt you name it, och fullkomligt avskyr det. Gråter dock aldrig offentligt.  

2)     Jag är barnsligt förtjust i ketchup... Fullkomligt öser det över all mat och dränker det mesta, och nej, jag tycker inte det förstör maten.

3)     Jag skär all min mat i minibitar. Kapar spagettin tills alla bitar är - vadå?  1 centimeter långa, och sedan finns det en stor risk att jag skär igen när jag skall ta en tugga. Retad för det hemma i familjen där de tycker att jag lika gärna kan svälja maten som den är, varför tugga när jag redan massakrerat allt liksom?

4)     Jag älskar att skriva dikter även om det inte blivit så många det senaste året eller så. Har ett helt block med gamla dikter och är medlem på haket.com där jag iof heller inte har publicerat något på länge. Mycket gammal skit som ligger kvar också, dålig på att sålla.

5)     Jag när en dröm att kunna arbeta inom astronomin på något sätt. Verkligen älskar stjärnor och planeter och allt det där. Visserligen valt helt fel linje för att kunna arbeta med det, men man kan ju läsa extrakurser, med ex robotik eller vad jag nu behöver, senare.

6)     Jag älskar tatueringar och vill ha många själv. Jag kan lätt se mig själv som typ heltatuerad. Redan skissat upp ett par som jag vill ha även om placeringen av ett par av dem är lite osäker. Är mest ekonomin som håller mig tillbaka så jävlar när jag får ett jobb. ;P Älskar taueringar på både tjejer och killar, av de flesta slag, men helst inte för mycket färg och helt inte tribaler då de är rätt opersonliga om än snygga. :P

7)     Jag älskar skor (ok, ingen nyhet jag vet) och då speciellt converse. De är snygga, bekväma, billiga (här snackar vi inga märken inte) och passar till typ allt utom snygga klänningar som jag typ ändå aldrig har. Vill ha ett par i helst varje färg, men just nu står svarta, ljusgråa och vita överst på listan då jag fick slänga mina svarta (sulan satt ju knappt ens kvar längre... x_x) de vita håller på att falla i bitar och jag alltid velat ha ett par ljusgrå. :P Hade även velat ha ett par blå, ett par gula och ett par gröna... Så eh... ett par i varje färg alltså. :D

8)     Jag försöker bli av med mitt godisberoende. Går sådär. Äter numera endast godis på lördagar och har lyckats hålla det rätt bra, men problemet är att jag kompenserar med annat istället. Och då pratar vi inte frukt. Eller jo, den torkade sockrade varianten. :P Älskar torkad papaya och ananas... Men nyttigt är det ju inte direkt. Och kex och bullar och glass och mackor och oboy i mängder... osv osv. Smalare blir jag ju knappast och tänderna mår la inte bättre heller, socker som socker liksom. Funderade på att sluta helt och hållet men tror inte jag vill då jag faktiskt älskar godis...

Well, det var la 8 ointressanta fakta om moi. Nu utmanar jag: Sandra, Ida, Anna, Johanna, Stina, Simon och Hanna.

Och nu är frågan... skall vi åka och handla, eller försöka hitta en tvättid eller städa eller ska jag kanske ta och plugga lite mekanik...? Well, ain't that a fun choice. Blä. Hungrig är jag också...

Puss på er



Simon

Jag anade att jag skulle bli utmanad... men handsken kommer tyvärr inte plockas upp =)

Cecilia

Tss, fattar la jag oxå att du inte kommer göra, men så uppdaterar du ju heller aldrig så.

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: