Fallens och lek med mat... :D

Sitter här uppe i Karlstad och käkar frukost sent omsider. Erik gick upp halv 7 (!?!) trots att Danne skulle hämta honom vid 8. Han kunde inte sova sa han. Illa sa jag och somnade om.

Fredagen spenderades med bland andra Karin och Johanna i Trollhättan då det var Fallens dagar som stod på schemat. Var tänkt förförfest hos Karin men eh... bidde inte så. Seg start hemma efter jobbet (förvånad någon?) som jag delvis (totalt! ;P ) skyller på mormor och morfar som var på besök. Man kan ju inte gå förrän man har fikat liksom, right? Att sedan Björn behövde skjuts till Systemet på Torp och sedan vidare in till stan påverkade väl kanske inte tiden åt det positiva hållet heller iof...
Nåväl, väl framme i Trollhättan stannar jag utanför Gert och Pias hus för att lämpa av min väska med kläder, tandborste osv... bara för att upptäcka att det inte är någon hemma...? Ehm... nehej? Så blev till att trycka ned det nödvändigaste - tandborste och p-piller i handväskan så jag skulle klara mig medan resten fick stå ihop med bilen borta hos Karin. Visade sig i slutändan vara rätt praktiskt att jag inte lämnade något hos Erik...
Hoppade upp på Karins pakethållare på cykeln för en snabb tur ner till stan när vi upptäckte att bakhjulet lossnat... Hehe, fick bli skjuts av Hanna ner istället. Najjs najjs. Förfest hos Frida (?) (herregud vad jag minns namn nu, jag är impad av mig själv, två nya namn och jag minns båda ;P Hoppas jag that is... :D ) vilket var najjs.


När vi skall gå ringer jag Erik för att kolla hur de ligger till (de skulle festa hos Ek) men får inget svar. Testar ett par gånger till men icke. Ringer istället Ek och får då reda på att Erik ligger däckad i hans säng, okontaktbar. Yes... Frågar om jag skall hämta honom men både Karin och Ek säger att han nog mår bäst av att ligga kvar några timmar, och enligt Ek gjorde det inget då de inte skulle gå på några timmar. Så vi drar vidare ut på stan, testar att komma in lite varstans (lite knepigt med Johanna då hon är yngre), blir en tripp in på hotell Scania (?) men slutar med att vi hamnar på Pråmen (gamla Nitlotten som flyttat). Klientelet är väl en aning äldre än oss men vi har rätt kul där vi står och shakar för oss själva i ett hörn. :P






Här någonstans börjar en frenetisk konversation med Ek och Alex, både via min mobil och via Karins då mitt batteri typ dog. Tydligen ville de att jag skulle hämta Erik ändå. Karin försöker övertala mig att vänta då Erik kunde sova hos Ek och jag kunde sova hos henne, men när Ek (? hade ingen koll på vem jag pratade med tillsist, de ringde båda om vartannat...) sa att Erik låg och spydde, då sa jag att jag var på väg och frågade var de var. Visade sig att han då låg i Alex säng...? Någonstans här börjar jag bli rätt förvirrad. Vad gör han där liksom? De var ju nere i stan hos Ek förut...? Tänker svepa min cider och bege mig när jag fem minuter senare får ett sms från Alex med att det inte är någon brådska längre...? Hepps... Ytterligare en stund senare skriver han att Erik går hem för egen maskin. Han som låg däckad och inte var kontaktbar? Nej, nu var han tydligen pigg och kry... Tycker det låter sådär bra men får ett sms av Erik där han ber mig skriva så gör som så. Vi bestämmer oss för att gå oavsett och frågar Erik om han vill ha någon mat vilket han ville. På väg mot maten ringer han och säger att Gert och Pia hämtar honom och om jag vill ha skjuts får jag gå till Volvo NU. Ingen nattamat för min del med andra ord. Hittar dock ett ställe utan kö så hoppar in där och beställer en korvtallrik med pommes och en extra tallrik med bara pommes till Erik, båda att ta med. Får ett sms av Erik som säger att han redan är hemma... De körde aldrig till Volvo. Väljer att sova hos Karin då jag är arg och ledsen. Inte riktigt så jag hade planerat kvällen, men sedan när går något som jag planerar...?

Lördagsmorgonen och förmiddagen tillbringas på Karins luftmadrass framför TV-n innan vi går ner och checkar in alla gatustånd i regnet. Blir ett gosedjur/kudde som kommer passa prima i vår soffa, en massa godisremmar, ett paraply (behövdes...) och lite marknadsgodis samt ett vitt nitbälte som jag hittade kvällen innan. Här snackar vi lycka. Har letat efter ett vitt nitbälte som inte kostar skjortan i ÅR! Helt underbart. ^^

Kvällen tillbringas med syrran framför resterande skräckrullar och godis. Inte helt fel så. Mycket lek med maten blev det... ;D Blir kanske för långt inlägg om jag lägger med picsen här... Inte bestämt mig än...
Fick pratat med Erik en del också medan han rondade (vilket irriterade Helena då hon ville titta på film :P ) så klarade väl inte upp allt men tillräckligt iallafall.
Ok, en liten sneakpeak får ni la då... ;P Det här är då min vackra syster för er som inte känner henne. ;)


Igår blev det inte så mycket gjort. Packade och gjorde mig iordning innan jag på eftermiddagen drog till Erik då vi skulle upp till Karlstad. Blev jag som körde medan Erik sov i sätet bredvid större delen av vägen. Vet inte om jag var världens säkraste förare heller då jag var grymt trött även jag, men jag sov ju iallafall inte. ;) Inhandlade lite mat samt donkan som intogs framför TV-n i lägenheten. Längtar till hösten. Vissa delar iallafall... :P

Nu funderar jag på om jag skall städa lite... Ser sådär ut här hemma... Men blommorna lever iallafall och ser t.o.m riktigt bra ut... De kanske mår bra av att inte vattnas på en månad...? Mina blommor härdas under lång tid för att klara sommarens torka... ;P Övning ger färdighet liksom. ;)

Well, toodles, mer pics kommer senare... troligen... :P


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: