The return of the squashed potato...

Tokstressig dag. Fick en engelsktalande fransyska på telefonen. Namn? Lååååuraaaauunnng Båålviåång... Typ. :P Fick låta henne stava det LÅNGSAMT ett flertal gånger... Laurent B...nånting som jag glömt nu... :D Hon tog det iallafall bra, satt och skrattade i telefonen när jag försökte gissa mig fram till vad hon menade för bokstäver...
Ingela var lite upprörd över hur fakturorna hanteras (vi skickar iväg fakturor när folk kommer två dagar senare tex, rätt onödigt så, plus att det ser jävligt dumt ut...) och hon bad mig prata med tjejerna och förklara hur det går till. Jag höll på att vika mig. Hon tror att jag kan nåt!? Hilarious.
Fick ett tyskt par som skulle betala sin campingnatt på 320 kr med kort. Så de satte i chippet och slog koden och så stod det på babsen "Ogiltigt chip! Dra kort!", så jag förklarade och drog kortet varpå det stod "Chipkort! Använd chippet!" Ehm... Så satte i chippet och han fick slå sin kod igen varpå det står "Ogiltigt chip! Dra kort!" Gaaaah!? Testar bådas kort och de får la slå koden en sisådär 8 gånger, utan resultat. Så jag frågar om de vill betala kontant istället men då säger de att de inte har några kontanter... Till saken hör då att jag såg en femhundring i frugans plånbok, men det kan jag ju inte gärna säga...?! Så jag håller god min medan vi springer ner till restaurangen där de kan ta dessa kort med signatur istället. Varför det inte går i våra babsar vettefan.
Handlade sprit och mat på vägen hem så man klarar helgen. ;)

Några små tips när du skall plocka jordgubbar under nät btw:
1) Ha inte spännen i håret. När de har fastnat i nätet så du sitter fast för femtielfte gången så fort du rör på huvudet kan det börja bli lite irriterande.
2) Bikinitrosor när du hukar bland tistlar är inte att rekommendera.

Jobbar 8-15 imorgon med så blir till att sova nu. Sett film och käkat jordgubbs-och rabarberpaj. Min tunga är sträv som sandpapper nu. Om ni är intresserade. Dessutom tål inte mina fötter mina flip-flop. Inser man när man tittar ner på fem skavsårsplåster. Bara så ni vet. Så vill ni sponsra mig med ett par snygga, ergonomiska, bekväma flip-flop så är det fritt fram. Ville bara säga det...

Puss!


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: