Lite att säga men med många ord...

Kom just in från att ha jobbat borta vid andra huset, även om jag nu faktiskt inte gjorde speciellt mycket nytta. "Moraliskt stöd" som pappa så fint uttryckte det. Trevligt att veta att man är behövd. Nå, gjutning är väl inte min starka sida heller kanske, men man kan ju hålla och mäta och bära... :P
Gårdagen spenderades först med Karin då jag sovit över där (blev inte mycket till utekväll i lördags heller... haha, ingen alls faktiskt... xD ) med pizza och Pans Labyrint (inget tips) och sedan lite mer Erik innan han började jobba. Han är btw kortklippt nu! Gôrsnyggt för att använda ett av Björns favorituttryck.. ;P


Nu ropade pappa att det är fika bestående av korv och öl på altanen i den kvarvarande solen... Låter najjs, får man inte missa... ;P

Bäck, hehe. Nu sitter jag och mumsar på den nya Daimen.. Cool Breeze... limited edition med citron och apelsin.. Jag har svårt att bestämma mig för vad jag tycker... Dålig är den iallafall inte, men kanske inte någon hit heller... Vad tyckte du Karin, om du käkat upp din än...?

Liten update från jobbet:
Var inte alls så lugnt som jag trodde på midsommarafton. På midsommardagen när jag kommer in till jobbet hoppar Ingela (chefen) fram alldels till sig och frågar VILKA jag hade bokat in i Smultronstuga 76!? Och HUR många var de!? Inte fan vet jag, snubben ringde, jag bokade och då de hade beställt fyra lakanset gissar jag på att de var fyra...? Visade sig att det gått rätt vilt till i den stugan... När Evelynn kom för att kolla till den nästa morgon låg det en medvetslös blodig kvinna på golvet... o_O Låg ett par blodiga lakan i sängen och de andra var inte använda. Tydligen var det ett gäng äldre människor (hade jag gått på rösten på snubben som bokade hade jag gissat på 25...) av alkistyp som levt rövare. Kvinnan hade tydligen vandrat runt på campingen utan trosor och helt blåslagen och hade blivit hjälpt av en massa folk som ringt polisen... Vad hon gjorde tillbaka i stugan senare vet jag inte... Stugan var avspärrad under dagen iallafall och polisen förhörde alla grannar... Härligt med midsommar...

Fick även besök av en ytterst irriterad gäst, som då fan inte hade fått sova på hela natten, och nu var alla hur trötta som helst, och ingen hade fått en blund i ögonen, och hans föräldrar hade beskrivit hafsten som ett paradis men för dem hade det varit ett rent helvete (citat)... osv osv osv. Gud vad glad jag var att jag slapp honom, en mer irriterande människa får man leta efter. Orsaken till hans ilska var grannstugan som var bebodd av ett gäng tjejer som hade lite annat folk över på fest. Tydligen hade de suttit sönder både stolar och bord, rökt inomhus, slått sönder saker osv osv. Dessutom hade vännerna de hade på besök kissat på mannens stuga vilket hade väckt dem... När Evelynn sedan kollade stugan hade en plaststol gått sönder (och de där stolarna går sönder om du så mycket som tittar på dem...) och allt annat var prima. Dessutom hade mannen fått städa stugan själv innan de kunde flytta in, han hade "personligen" diskat all disk och så hängde det ett par ANVÄNDA (no shit...) badbyxor i badrummet och de tänkte han VERKLIGEN inte röra!? Well, en mycket trevlig gäst allt som allt.

Idag har det varit lugnt, rätt mycket problem med den jävla diskmaskinen men inget man inte kan lösa (med lite hjälp...) Skulle pratat med Ingela om mina tider och min lön, men det blidde inte av denna gång. Kvinnan är så jäkla upptagen hela tiden...

En sak jag funderat på med jobbet är hur alla gäster öppnar upp sig och berättar sina livshistorier... Som på midsommardagen, då kommer en man och undrar om man kankse kan åka lite senare än den egentliga utcheckningstiden. Inga problem säger jag då ingen har bokat platsen, och tror att ämnet är slutdiskuterat. Icke.  Mannen börjar då berätta hur han har bråkat med sin bror och att det skurit sig rejält, så nu har brodern åkt hem och lämnat vagnen och det är därför han behöver lite extra tid på sig... Jaaahaaa, tänker jag oh säger att det är ok. Då fortsätter mannen med att prata om hur man inte bör lägga sig full på midsommar och hur lätt det är att det blir bråk osv...
Hör rätt mycket sådant här, en del mer intressant än annat, men alltid lika förvånande varför de talar om det för mig över huvud taget...

Hade egentligen tänkt att jag och Erik skulle hitta på något idag då jag slutade tidigt och han är ledig, men han var "för trött". "Låter som att han inte vill träffa dig" som min käre fader sa. Andre personen som säger det på lika många dagar. Well, ibland kan man inte annat än undra. Lite engagemang från den andra parten hade kanske inte skadat... Det känns lite... ensidigt emellanåt. Hoppas på att vi hittar på något imorn iallafall då våra lediga dagar för en gångs skull sammanfaller... Men vi får se.

Oj, megainlägg som vanligt. Måste lära mig att sålla bland skitsnacket. Well, inte idag. Maybe next time. ;P Or maybe not... :D Nu skall jag slå mig ned med en bra bok och resten av min choklad iaf. Toodles!


sandra

jag gillar dina megainlägg. mer sånt! :)

Karin

Nja den dära där daimen var la inte de bästa... Inget fel egentligen men ja kommer inte köpa den igen... haha... ;P

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: