Home sweet home...

Sitter på mammas laptop hemhemma i Uddevalla och håller mig ajour med omvärlden nu när jag befinner mig ute på bygden. ;) Mysigt att vara hemma, har säkert tjötat hål i mammas trumhinnor redan, svårt att sluta prata när man väl börjat. ;) Upptäckt att Sputnik är stor som... som... fan. Mamma säger åt mig att sluta tjata men jäääklar vad stor han blivit. Gissar att jag inte sett honom på ett tag för han är... stor. Jävligt stor. Enligt mig. Enligt mamma och pappa är han en rätt liten hankatt. Well, då vill inte jag möta en stor. ;P Jag minns Tusse som mycket mindre men vi vet ju iof alla hur bra mitt minne är. ;P Och ja, jag skall sluta tjata. ;)

Resan hem idag var... intressant. Det fanns inga tågbiljetter till den avgången som jag ville med så ringde till SJ och kollade om det gick bra att betala på plats, och det gjorde det... såvida det inte var fullbokat... vilket det var... Och isf var det bra om jag frågade kontrollanten om jag kunde åka med eller ej och det fick jag isf göra på plats... Vilket skulle betyda att jag fick åka ner till stan med mina megatunga väska och helt enkelt hoppas att jag fick åka med tåget. Hehe, yeah right. Nog åkte jag ned alltid men inte fan frågade jag om jag fick åka med tåget. Resonerade som så att de väl inte gärna kunde kasta av mig när jag väl var på. ;) Visade sig att jag inte ens behövde betala för han hade tydligen inte med sig den där mackapären när han gick runt och kollade biljetter och sedan kom han aldrig tillbaka...? o_O Well, bra för min del. :P

Tanken var att vi skulle hoppa av i Öxnered för byte mot Uddevalla... Well, det gick ju sådär kan man säga. Väl framme vid perrongen bara öste det in folk så vi kom aldrig fram till dörrarna varpå tåget börjat rulla igen. NAAAEEEJ! var enda tanken. Tåget stannar igen och Helena sliter frenetiskt i dörren som vägrar öppna sig, och sedan åker vi igen. Traskar några vändor fram och tillbaka innan vi hittar den övertrevlige (inte) konduktören. Vi förklarar problemet och han säger att vi helt enkelt skulle skyndat oss av tåget. Vi förklarar (eller Helena gör, jag har fullt sjå med att ens komma fram med min väska...) att det inte gick eftersom det kom på så mycket folk och att det sedan inte gick att öppna dörren. Han säger att han stod utanför och såg ingen som skulle ut och han är ju bara en person osv osv osv. Vi säger att vi är ett helt gäng, för var inte bara vi som inte kom av, var flera andra också, och undrar vad vi skall göra nu, och han svarar typ med en axelryckning och säger att vi får åka med till Trollhättan istället. Inte en ursäkt, inte en förklaring, ingenting, han kunde inte bry sig mindre. Asså, det var ingen stor grej egentligen, hade han bara sagt "Oj, förlåt, det måste jag ha missat. Ni får åka med till Trollhättan istället och ta en buss därifrån, men ni kan ju höra av er till SJ för kompensation" eller något liknande så hade man ju lämnat det vid det. Nu sa istället Helena att det var fruktansvärt dålig service och en massa annan skit som jag aldrig hade vågat säga högt men som jag hade muttrat i flera timmar efteråt. ;)
Bussresan hem från Thn kostade 67 spänn, men med tanke på att jag inte betalade min tågbiljett så är det la överkomligt I guess. ;P

Resten av dagen har jag kollat affärer med Anna, Simon och Becka, najjs najjs.
Vart äppelpaj och mys här hemma på kvällen, onekligen rätt najjs det med. ;P

Sova nu, puss på er.

...

... och just det... bara så ni vet så är Sputnik bamsestor... ;P
Puss



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: