Hur tänkte de där...?

Nyss hemkommen från tandläkarn där jag lagade två små hål. Fick testa den där mirakelmaskinen som skall underlätta bedövningen, men tro mig, nog fan kändes nålhelvetet ändå. Förbannat ont gjorde det faktiskt. Hatar nålar. Sedan så kändes det ju rätt bra när tandläkarn och sköterskan sitter med rynkade pannor och tittar på något bakom mig som jag inte kan se och säger:

"Sådär skall den inte göra..."
"Nej, så skall det inte se ut"
"Det verkar inte fungera så bra idag..."
"Det går inte...!"
osv

Jag kände mig rätt tillfreds med situationen just där och då må jag säga.
Dock tror jag att bedövningen tog bra i den bakre tanden för där kände jag (nästan) ingenting när de borrade, men i den främre tog det nog inte alls... precis ALLT gjorde ont där. Vatten, blås, borr, det spelade liksom ingen roll, allt ilade och gjorde svinont. Låg och ryckte i hela kroppen när det blev för mycket och märkte hur tårarna rann nerför kinderna.
Det jag sitter och frågar mig själv nu är hur fan jag kunde borra alla de där gångerna när jag var mindre, UTAN bedövning?! Shit, jag måste vart tuff som liten. Synd att man blev en mes när man växte upp. ;)
Sedan blir det ju lite extra kul när de är klara och tandläkarn sätter sig vid datorn och sköterskan börjar plocka bort saker och man tittar ner på sig själv... och ser att den där hakklappen man får är full av blod... Kändes rätt najjs så. Verkligen.

Frågade den snälla farbrorn och tanten om jag fick ha musik i öronen innan jag lade mig och se, det fick jag. Tacka gudarna för det, så jag kunde stänga ute alla hemska borrljud. Nog för att smärtan är en gnutta jobbig (...) men ljudet är nog fanemig värst. Hade hårdrock på megahög volym, vilket jag upptäckte sedan när jag steg utanför huset och satte i snäckorna igen och fick dra ur dem snabbt som fan med en svordom. :P Hade nog ingen koll på riktigt HUR hög musik jag hade. :P

Är kul också, det faktum att jag inte kände av mina hål när jag gick till tandläkarn men sen när jag gick därifrån hade jag alldeles förbannat ont, och då speciellt i den främre tanden. Det bara bultar och molar konstant. Jag undrar om det är en komplott från tandläkarnas sida? Jag kanske inte ens hade några hål, men då de ju måste få sin lön så lurar de i stackars blåögda studenter att de har fel på tänderna och att det måste åtgärdas och sedan tar de ut en fetingsumma för't. Vet ni vad mitt gick på? 938 kronor per lagning, MED studentrabatten. När de bokade tiden sa de ungefär 700 kronor per lagning. Well, NÅGON har visst inte läst klart skolmatten för någonstans på vägen adderades visst 200 kronor bara sådär. Fuck. Asså, jag har ju pengarna nu, men min buffert sinar drastiskt, så har verkligen inga marginaler. Jäkla tur att lånet från mamma sätter igång nu den 20e, annars vet jag inte riktigt hur det skulle gå...

Nu tänker jag ta mig en värktablett och sedan lägga mig en stund för jag känner mig märkligt yr och illamående. Extra kul när jag måste bli klar med min kjol idag också...

Well, godnatt for now


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: