Idag är ingen bra dag.

Blev faktiskt klar med skissen igår, mycket tack vare Erik. Jag satt och höll på och bröt ihop titt som tätt för inte fan såg kuberna ut som de skulle eller som jag hade tänkt mig, men medan jag satt där och morrade högt för mig själv medan jag slog huvudet i bordet (jo, men det är bra för kreativitetsprocessen har jag hört) så hör jag ett "Älskling...?" från datarummet coh när jag tittar upp skickar han en slängkyss. Haha, vad corny det lät då, men jag tyckte det var sketasött. ;) Älska. Han tjötade på mig att jag skulle sitta uppe och rita tills jag absolut inte orkade mer och skulle jag inte hinna så var det bara att ta det nästa dag. Men jag hann! Det blev kanske inte världens bästa bilder, men de blev iallafall klara. Alltid något. ^^

Idag skulle vi rita perspektivskisser med utgång från temat interiör. Hade kanske varit intressant om man hade vart det minsta sugen på att teckna, vilket man ju inte var. Sedan har jag suttit och stört mig enormt på lärarn också, klarar inte riktigt av honom. Alla andra verkar älska honom dock. Erik tror att jag ogillar honom helt enkelt för att ingen annan gör det...? o_O Well, störd emig väl extra mycket då jag sovit så lite och var allmänt trött och irriterad.

Vid genomgången frågade han vilket moment som jag tyckte var svårast och jag svarade de kuber som man såg snett underifrån eller ovanifrån ur trepunktperspektivet. Jag förklarade att de såg förjävliga ut då mina vinklar är helt off, vilket beror på att jag inte dragit dem till horisontpunkterna, då det inte stod i uppgiften.

L: Jo, men det ser du ju att det beror på att du inte dragit linjerna till punkterna.
Jag: Eh... jo, precis, jag sade det. Men då det inte stod i uppgiften att vi skulle göra det så ritade jag på frihand, men jag testade allt att rita linjer också, men det såg inte bra ut så jag måste gjort något annat fel.
L: Jo, men för att få bra vinklar så måste du ju dra till punkterna.
Jag: Jo, jag vet, det är därför vinklarna blivit fel.
L: Ja, men hade du dragit till punkterna så hade det nog blivit rätt. *leende*
Jag: ... Alltså, det stod inte i uppgiften, och jag kollade och mätte i exempelbilden och de linjerna gick inte till punkterna, så jag gissade väl att vi skulle rita på frihand...
L: Jo, men det skall de allt göra, för det måste de för att det skall bli rätt.
Jag: *gnisslar tänder* Nå, det gjorde de inte för jag kollade.
L: Men för att bilden skall bli rätt så måste man dra linjerna till punkterna.
Jag: GAAAAAAAAH!


Ok, det sista tänkte jag bara. Någonstans där slutade jag att svara och stod bara och nickade och log. Den genomgången gav mig rätt mycket känner jag. Inte.

Hade tänkt sticka till Sats och träna combat nu på kvällen men jag somnade... o_O Och sov i tre timmar och missade helt träningen. Rätt smidigt så. Måste verkligen komma igång med träningen också. Jag mår dåligt av att se mig själv i spegeln. Jag avskyr just nu min kropp och mig själv för att jag inte tar mig i kragen och gör något åt den. Jag vet att jag inte är tjock mätt i centimetrar men jag KÄNNER mig tjock. Då resten av kroppen är smal så känns den där jävla magen rätt off. Jag vill ha bort den. Nu. Och ändå sitter jag här och käkar chips, har så gjort typ hela dagen. Och igår. Och jag gjorde kokosbollar förut. Har visserligen bara ätit tre för sedan började jag typ känna mig äcklig men ändå. Hur kan jag slänga i mig så mycket skit och strunta i att träna när jag så verkligen vill ha bort den här kroppen?! Varför kan jag inte ha lite självdiciplin och sluta med snasket och komma igång och röra på mig? Jag vet ju att det bara skulle göra mig gott, så vad är det som hindrar mig?

¤¤¤
[Nu är det bara tre dagar tills vi får en kattunge här hemma...]


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: