En "liten" uppdatering.

Inte hänt så mycket sedan senast men tänkte jag skulle hoppa in och lämna ett avtryck iallafall. Vart strul med vattnet, eller snarare pannan, här hemma, vilket ju är najjs då jag är helt ensam. Vattnet var helt jävla svinkallt imorse när jag skulle duscha. Och nu snackar vi inte ens fesljummet, det var KALLT. Klarade precis av att bara tvätta håret medan jag försökte få resten av kroppen så långt från vattenstänken som möjligt. Var tvungen att krypa ner i sängen några minuter efteråt bara för att tina upp kroppen igen. Fick kollat säkringar och skit efter att ha pratat med pappa men var inget sådant som löst ut, utan verkade vara pannan. Eller tja, vet inte ens om man kan kalla det panna, vi kör ju på bergvärme nu i nya huset. Fick kollat tryck och termostater och skit, men då inte ens pappa har koll på maskinen än så var det inte så mycket jag kunde göra. Fanns några alternativ att välja på i menyn så tog och återställde termostaterna och efter det verkade det som att värmen började gå upp igen. Det övergick från larm 50 till 52 dock vad det nu innebar, men rörmokarn har tydligen semester till den 11e så tills dess får jag klara mig bäst det går. :P Har jag tur så har jag varmvatten och har jag otur så får jag duscha kallt i en vecka till. :P

Dagen på jobbet har vart najjs och timmarna gick fort. Började 8 och hann inte ta lunch förrän halv 2. :P Lagom mycket gäster och endast trevligt folk idag. ;) Amanda fick dock en tjurig gubbe på morgonen. De hade problem att få upp entredörrarna när jag kom men var inte så komplicerat egentligen (hehe, Sissi fixar) men gubbj*vlarna orkade ju inte vänta så de pustade och stönade och gick närmare dörren hela tiden så att det hängde sig. Är ju elektriska dörrar som glider upp när folk närmar sig men vi måste ju låsa upp och aktivera dem först, och de kan hänga sig om folk är för envetna. När de så väl kommer in så är det en väldans massa muttrande och en frågar om han kan få postnyckeln, och Amanda har ingen koll på vad det är för någon då hon inte haft öppning tidigare och han kläcker ur sig ett "är du nyanställd eller?" med en ton som "herregud, kan du ingenting eller?" Att folk inte fattar att man kanske inte kan allting, man har inte all info i huvudet, man kan inte alla rutiner och tänka sig, ibland kan man faktiskt ha en dålig dag eller bara vara glömsk. Jag hatar sådana kommentarer. Men som sagt, i övrigt så har det vart trevliga gäster. :P

Vi har btw börjat bli lite oroliga för Björn. Han har inte svarat på vare sig sms eller facebook på flera dagar, så går inte att få tag i honom. Såg ett inlägg på hans profil från någon som jag gissar är en kollega där det står typ "Björn var är du? Jobbet kallar" så lät ju som att han inte dykt upp där heller. Har tydligen visat sig att han haft folk som vart nere och hälsat på i Spanien så får väl hoppas att det är därför som han inte svarat. Men i och med att han redan vart i två slagsmål och blivit bestulen iallafall en gång så blir man ju lite orolig när man inte hör av honom. Björn brukar dock landa på fötterna så är säkert ingen fara.

Har dessutom fått avslag på min bidragsansökan från Csn. Motiveringen var att skolan inte bekräftat att jag var registrerad på den sommarkurs som jag ville ha bidrag för, utan tydligen så har de skickat in fel datum. Istället för att skicka in att jag läste en kurs vecka 24-28 så fick Csn in att jag läste den vecka 3- vaddetnuvar förra året, de datum som jag läste kursen första gången. Detta trots att jag skickade in exakt samma intyg som de andra tjejerna, och de fick pengarna för länge sedan. Så vad gick snett i mitt fall? Det roliga är att jag måste överklaga detta skriftligen inom ungefär en vecka för att ha chans att få pengarna. Kul kul.

Vad mer...? Jo, jag och Karin har nu provkört tandemcykeln, och efter en lite knagglig start så gick det la prima. :P Går dock mycket (MYCKET) smidigare när Karin styr och jag sitter bak och trampar. Insåg att kombon jag: osäker cyklist och Karin: kontrollfreak rimmade illa med mig bakom styret och Karin bakpå. :P Jag vinglar och försöker kompensera svängningarna medan Karin försöker styra med bakre styret vilket skapar oerhörd obalans och stor risk för en tur ner i diket. ;P Men men, övning ger färdighet. Hade vart najjs om vi kunde bytas av under turen, så man får lite omväxling.

Nu sitter jag mest och funderar på om det kanske hade suttit fint med lite kvällsmat... Lite mackor och oboy framför lite anime kanske...? Har btw hittat (eller snarare blivit tipsad om) en ny mangasida, mangareader.net, som funkar. Upplägget är inte alls lika bra som onemanga, och det går inte att söka på genrer tex, men ändå. Just nu är jag inte så kräsen. :P Vet man vilken serie man vill läsa så är den jättesmidig. Så... mat it is. Laterz


Karin

Hahaa vi får öva på de där med omväxling asså, hade la vart skönt mest för dig att få se något av omvärlden mer än vackra mig... ;P Funderar fortfarande på det där med att vi kompenserar åt vänster om det blir bäst att hänga på något åt höger eller åt vänster... Riktigt snurrigt för mitt huvud.

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: