Vår tripp till Stockholm...

Just nu gör jag så gott som allt för att slippa ta tag i städning och diskning. Allt...

Hade första lektionen i tillverkningsteknik idag och gubben verkar helskön och kursen i sig verkar najjs den med så blir nog prima. Vi kommer få mycket tid i verkstaden och vi skall ha fyra labbar med tex gjutning, svetsning, skärande bearbetning och... och... hehe, en till. :P Vi skall även ha ett projekt där var och en skall designa och måttsätta en ljusstake som vi sedan skall tillverka. Verkat asballt. Och jättesvårt då jag aldrig svetsat eller nåt sånt tidigare men det är la det vi skall lära oss på labbarna antar jag... ;)

Var även första dagen på jobbet efter mitt juluppehåll. Gick bra om än väääldigt långsamt. Shit, när jag började räkna minutrarna, då vet man att man är illa ute. Fick dock lite hjälp av brudarna mina att klara mig genom sista timmen. Love you ladies.



Hade tänkt lägga upp lite kort från Stockholm också... men så insåg jag nu när jag tittade igenom dem att jag dels ¤ typ inte HAR några kort att visa upp och dessutom ¤ de jag har är typ jättedåliga. Totalsuddiga och inte bra på vare sig Erik eller mig... Men eftersom jag som sagt gör det mesta utom det jag bör just nu så kan jag ju roa er med lite kassa kort ändå då... ;)


Bodde på Scandic Sergel Plaza. Lite dyrare än de andra vi tittade på men låg precis vid Sergels torg, med andra ord precis mitt i smeten, så helklart värt de kronorna.

Rummet var litet men mysigt. Fanns TV med massa kanaler vilket ju är ett plus då vi lägger oss någon gång fram mot småtimmarna där, och sängen var jätteskön vilket är ett ännu större plus. :P

Vi gick på Avatar 3D på fredagskvällen (halva tanken med att åka till Stockholm) och Det regnar köttbullar 3D på lördagskvällen. Lite fantasilöst kanske, men man får ju passa på medan man kan. Än så länge har vi ju ingen 3D-bio här i Karlstad även om det tydligen skall komma... Men oavsett om ni inte kan se filmerna i 3D så tycker jag verkligen att ni bör se dem, för båda är jättebra! Avatar i 3D var dock lite av en besvikelse för mig, var ju visserligen min första 3D-film, men jag gillar inte hur vissa scener kunde ha vissa bitar, ex personer som var helt platta medan vissa saker, ex en datorskärm, var tredimensionella... Det blev för plottrigt liksom. Plus att texten liksom flöt runt så att så fort man läst den så fick man ställa om ögonen för att kunna se 3D i bilden igen. Erik tyckte dock att allt var prima som vanligt (jäkla tekniknörd, allt nytt tekniskt är liksom bra i hans ögon ;) ) Det regnar köttbullar var däremot jättebra i 3D, men det beror ju troligen på att hela filmen är animerad. Allt flöt liksom ihop mycket bättre där. Jävla massa "liksom" det blir hela tiden då...
Men om vi säger så här, NÄR 3D effekterna funkar, och det gör de i de allra flesta fall (jag har bara en tendens att plocka ut de dåliga sakerna och framhäva dem istället) så är de jättebra. Det är rätt fräckt att se hur en hel biosalong plötsligt hukar sig när det ser ut som att det kommer en rökgranat utfarandes i salongen. :D
Och jag vet att vi ser som hej-kom-och-hjälp-mig på bilderna, men vad gör man inte för att visa glasögonen liksom...? ;) Näe, jääävla liksom...!? Sluta!

Blev rätt mycket slappande i sängen framför TVn (vettigt när man betalt dyrt för en resa till Stockholm), men kändes skönt att bara ta det lugnt. Var ute och shoppade i några timmar och mellanlandade på rummet innan bion på lördagen. Fick inte med mig så mycket, två toppar, ett par gråa benvärmare (för mörka! Fan att jag aldrig kan få rätt nyans!) och ett par stickade raggsockar med fleecetyg inuti (hur mjuka som helst!). Erik köpte dock inget alls, han var inte på humör för att shoppa. Men han klagade iallafall inte på mig för att jag ville dra runt så det var tacksamt. :P

Fikade på lördagen då Erik ville ha kaffe, men det var ett stort misstag. Betalade (eller tja, Erik betalade ;) ) dryga 90 spänn för en blaskig kopp kaffe, ett litet glas med bitter varm choklad och den fetaste (fet i form av smörig, kladdig, jag-kommer-inte-behöva-läppglans-på-ett-år-sättet) blåbärsmuffinsen i mannaminne. Vi tänkte egentligen ta varsin muffins och dela men kassörskan var så jävla snabb så hon slog in allt och sa priset direkt efter drycken och jag bara "ehh... ja, jag skulle vilja ha en blåbärsmuffins också..." och så sprang hon och hämtade den, tittade lite irriterat på oss och sa det nya priset. Då kände inte Erik för att lägga till nåt ytterligare till beställningen så fick vara så. Tur var la det. Min muffins smakade inte blåbär någonstans. Möjligen toppingen då. Låg la en fem blåbär där eller någonstans i allt sockerkladd. Och som sagt, guuud vad fet den var. Var riktigt äckligt. Ni kan ju se på bild två där hur det flyter ut runt smulorna. Mumma. Vi kände oss båda lite konstiga i magen när vi gick därifrån, ungefär som att muffinsen fortsatte jäsa i magen eller något... Najjs. Dit går vi iallafall inte tillbaka.

Roliga var att när vi satt där inne så tittade vi ut genom fönstret och såg en korvgubbe utanför och vi insåg att vi skulle kunna få två stora menyer med dricka för samma pris som för en blaskig kaffe, äcklig varm choklad och en megaäcklig muffins... Väl spenderade pengar. :P Hejja Stockholm.


Gick ut och åt på lördagskvällen efter bion, och hamnade till sist på samma restaurang som vi åt på sist när vi var ute i Stockholm med Sandra och Andreas förra våren. Vettigt pris och god mat - why not liksom? (gaaah)
Vi satt till och med vid samma bord och båda beställde samma rätt som sist... :P Jag tog "fyra små rätter" så blev en tallrik med friterade räkor, kycking och cashewnötter och biff i någon vitlöks-grönsaks-sås. :P Och till efterrätt (4e rätten) blev det friterad banan med honung och vaniljglass. Mumma. :D

Och nästa dag var det bara att käka av den goda hotellfrukosten (Erik var i himmelriket med äggröra, prinskorv, bacon och pannkakor :P ) och sedan checka ut och bege sig hemåt.

Allt som allt mycket najjs tripp, och jag tror att den behövdes, både för mig och för oss. Behövde komma bort lite, byta miljö och koncentrera mig på helt andra saker än vad som brukar surra runt i huvudet här hemma.

Så... Nu är frågan om man skall lägg sig eller sätta på ett avsnitt Hunter X Hunter...?
Well, laterz!


helena

Låter ju som en riktigt najjs helg :) "Det regnar köttbullar" trodde jag var en barnfilm, mkt pga titeln antar jag, men d har jag tydligen fått om bakfoten då o_O Shopping låter oxå najjs. I helsingfors var det så sjukligt dödligt kallt att det var rätt omöjligt att shoppa. man gick runt med tio ton kläder på sig, så så fort man gick in i en affär blev det som en bastu. Vi gick oxå på en riktig nit i sthlm (fast en annan gång) när vi lite oskyldigt skulle köpa varsin mjukglass - det gick på 100 spänn. Hm ja, perfekt. Lite godare än den där muffinsen dock kanske ;)men ändå. Förresten, vi borde ses snart! Jag har jobbhelg i helgen (fy fan säger jag bara!), men kanske till veckan? En promenad så jag kan visa upp mina fina skor? ;P Ska köpa träningskort nu också tänkte jag (har du gjort det?), så kanske kan boka in nåt träningspass oxå? Ja, nu bidde d långt här...heh. Allt för att inte jobba. Hrm. Snark.

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: