A bit annoyed...

Jag tappade min plånbok/korthållarsak i metall igår, troligen på bussen ner till stan när vi skulle ner för att fira midsommar hos Sandra och Anton. Jag vet att jag hade med den på bussen då jag hade busskortet i och jag betalade med det. Efter det har jag ingen aning. Troligen la jag den i fickan på min klänning och så har den glidit ur när jag satt ner. Det är egentligen inte så farligt, jag hade bara körkortet, mitt visa och mitt busskort däri, och visa-kortet är tömt så där finns inte ett öre för någon att sno och jag har ingen kredit, busskortet tog precis slut i och med trippen ned till stan och det går ju att skaffa ett nytt körkort. Men jag hade ju velat veta om tex busschafförn hade hittat plånboksmojjen för då slipper jag ju spärra och beställa nytt och skit, men deras hittegodsavdelning har bara öppet på vardagar... Och så länge har jag inte lust att vänta för att se OM de har fått in den. Detsamma gäller polisens hittegods, den är också bara öppen på vardagar...?! Jävla idioter. Jag vill veta NU om jag kan få tillbaka skiten eller ej. Enda bra är att jag lade ur ICA-kortet innan vi åkte, så får bli att handla med det tills jag får ett nytt. Sedan har jag en del kontanter också, så går ingen direkt nöd på mig antar jag...

Om jag måste beställa nytt körkort så måste jag förlustanmäla det gamla vilket verkar rätt enkelt i och för sig, men sedan måste jag ladda upp ett nytt kort, betala en avgift på 150 spänn och vänta i max 5 arbetsdagar för att få det... Vad laddar man ens upp för kort? Är ju inte som att jag sitter på en massa passfoton direkt... Får hoppas det står instruktioner, typ får le/får inte le, visa öra/rakt framifrån eller nåt... Eller får man ta ett partykort där man fleser och visar peace-tecken kanske...? ;P Då är man ju cool och snygg liksom så det hade ju vart najjs. ;)

Ringde hem för att be om råd, men var ingen som svarade... De kanske ligger bakis hela högen..? :P Well, jag vill ha pizza så nu får min söte pojkvän gärna kliva upp tycker jag... :D


helenius

Åh jag vill liksom gå tillbaka i tiden o ba "Sissi, glöm inte plånboken på sätet!" hehe. Gud vad tröttsamt att d blir så mkt krångel för en sådan sak... :S

Simon

Försvann inte en hög med saker för någon stackare vid Halloween också? :)

Cecilia

Hehe, blev en del krångel ja, kan man lugnt säga. Men är ju ingen panik som tur var. Kortet är spärrat nu iallafall, bara att skaffa nytt körkort då... -_-



Och var inte en hel hög med saker Simon, jag blev bara av med väskan... ;) Haha, vad jag minns iallafall. :D

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: