Back in Kallestad.

Tillbaka i Karlstad igen där jag nu sitter ensam (heeelt ensam) och stressar ner lite innan jag skall sova. Pojkvännen samt katten är en 20 mil bort, lägenheten ser ut som ett katastrofområde (Erik hann tex inte diska innan han stack så det tänkte jag roa mig med imorgon...) med saker högt och lågt och skit i precis vartenda hörn, och jag ser verkligen inte fram emot jobbet imorgon. Vill nog bara lägga mig ner och sova i en vecka eller två. Men inte då, jag skall roa mig med matte, matte och sedan lite matte. Yihaa.

Var hemma i Uddevalla lördag-söndag för att hälsa på samt hjälpa till att flytta skit till det nya huset (som btw är huuur fint som helst!) och fick dessutom med mig en proppad kasse med kläder som jag lämnat kvar... Rensade i och för sig ut tre kassar som skulle skickas till insamling så en kasse hem kanske är ok, om man tänker så. ;) Lämnade lite kvar lite hemma-arbetskläder samt jobbtröjer but that's about it. Nej fan, två klänningar lämnade jag också. Två klänningar jag köpte till mamma en gång i tiden men då hon vägrar att ta på sig dem så länge det står ett S på lappen i nacken (även om hon mkt väl hade kunnat ha dem och dessutom se grymt snygg ut...) så får jag ha dem. Måste sy in ena och korta den andra lite dock, därför de får ligga kvar där hemma. ^^ Annars följde det med några shorts, t-shirtar, kjolar, klänningar och annan skit upp. Ska bli intressant att se hur jag skall få in allt i min garberob då denna redan är smockfull, men det är ju ett senare problem. ;) Kankse borde passa på att rensa någon dag... Speciellt om jag ändå bara sitter hemma ensam liksom... :P

Blev lite jobbigt på tåget upp btw. Naturligtvis så satt det ett par på min plats, och när jag lite artigt och försynt påpekar detta så säger snubben att brudens plats är lite längre bort och frågar om vi inte kan byta. Mja, tänker jag och frågar om det är en fönsterplats men icke, och då jag valt fönsterplats så vill jag ju gärna även ha fönsterplats... Då tycker han att jag ju kan ta sätet mittimot då det är ledigt, men nej, jag vill gärna ha min plats. Snubben börjar bli irriterad och säger att det ändå inte är något fönster där så man kan se ut (är väggen mellan fönstrena) men jag skiter egentligen i fönstret, saken är att jag inte vill behöva hoppa upp och akta mig för att personen innanför skall på toa, eller handla eller av. Ser dock inget egentligt behov av att förklara detta för dem, jag menar, det ÄR ju min plats, varför skall jag behöva förklara varför jag vill ha den...? Fick iväg dem till slut iallafall, alltid något...
Upptäcker sedan att Olle sitter mittimot och vi hejar, men inte så mycket mer. Han frågar om han får ta tidningen som sitter i fickan framför mig och visst, den är ju ändå inte min liksom, men sedan vet jag inte om jag skall säga mer. Han är ju inte direkt min kompis, utan en jag festat ihop med ett par gånger ihop med Erik så blir lite sådär awkward moment, iallafall i mitt tycke. Jag trycker i mp3n och börjar läsa matte, bara för att sysselsätta mig, men det känns lite fel att "ignorera" honom också... Hatar sådana situationer, vet aldrig hur jag skall bete mig, vad som "förväntas" av mig... xD Något jag egentligen borde skita i, men går tydligen inte riktigt... :P

Ledsen för det långa, allmänt tråkiga inlägget, nu skall jag sova så ni slipper mig. ;)

Laterz


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: