Mardröm om glömda klappar...

Hade en mardröm av det udda slaget inatt/morse. Var iväg och shoppade med Karin och Helena och hamnade slutligen på Obs (inte Coop nu, utan Obs ;) ) där vi bland annat kikade jävligt länge på deras begagnat-stånd. Fanns allt från böcker till kläder till väskor till smycken. Alla var jättekissenödiga (effekt av att jag egentligen behövde på toa...?) och Helena hade dessutom ganska bråttom hem, men då det var jag som körde och alltså hade nyckeln så fick de vackert stanna kvar tills jag kollat klart (yes, lika snäll i drömmarna som i verkligheten ;P ).
På väg ut ur butiken så fäller Karin en kommentar om den stundande julen och jag inser med panik att julafton är imorgon och att jag inte köpt en endaste julklapp. Inte till mina polare, inte till Erik och inte till min familj. Helena utbrister direkt att jag kan få köpa den där snygga begagnade väskan som hon tittat på till henne och vi rusar in igen. Rotar runt som fan för att hitta den och blir haffade av en femtonårig brud som frågar oss om det är coolt att skriva i sin blogg att man varit och shoppat, och efter lite betänketid så kommer jag och Helena fram till att ja, det är coolt, så länge man inte nämner att man shoppat på Obs. ;P Hittar till sist väskan och köper den - en klapp avklarad. Verkar dessutom fått en stor banan i påsen ihop med väskan och blir nu jätteorolig om jag skall behöva betala för den i kassan sedan eller om de kommer tro att jag tänker stjäla den... Bekymmer bekymmer.
Totalrusar genom hela butiken i jakt på fler klappar. Kollar på en massa söta lila berlocker till Karin då jag vet att hon gillar lila, men trots att de inte var större än knappnålshuvuden så kostar de långt över tusen spänn vilket kändes sådär värt så hennes klapp fick vänta (ledsen Karin...) Rusar istället runt för att hitta klappar till familjen då de skall få sina dagen därpå, men hittar till min stora panik inga vettiga alls. Erik skall få sin först på juldagen vilket innebär att jag har en extra dag på mig att hitta den. ;P Det roliga här var att Erik tydligen skulle ta med mig på någon bilgrej, typ en visning av hur man monterar bilar, men det var inte Saab det handlade om utan något annat litet fjuttmärke, typ Fiat, något han inte alls tyckte om när jag berättade det när vi vaknat. :P

Frågan är ju varför jag drömmer om julklappsinköp i juni...? Lite tidigt att få panik över det nu lr..? :P

Idag står handling, frisbeegolf och mys på schemat. Så länge det inte regnar iallafall. Fan, jag stavar som en kratta idag, får gå tillbaka hela tiden och skriva om, så bli inte förvånade om det är en helvetes massa stavfel överallt som jag missat att ändra...

Bion igår var bra, om än inte den bästa jag sett. Men rekommenderar A-Team till dem som gillar action och humor i en stor, mycket explosiv dos. (Containrar exploderar inte sådär, de gör bara inte det...!)


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: