Tisdag...

Just käkat klart, både mat och glasspinne till efterrätt så sitter här däst och fet och bara jäser. Blir nog bra med träning ikväll tror jag. Behövs änna. :P Lät iof som fjollhoppning men jag får la försöka överleva det också. ;)

Var på studiebesök på Metso Paper igår förmiddag. Tanken var att jag skulle åka dit med My och Tina, men då Nils-Olof ringde och ändrade dag från onsdag till måndag så kunde de inte längre så fick åka själv. Sådär najjs med tanke på att jag var übernervös, men var ju pappa som "fixat" studiebesöket så kunde ju inte gärna banga. Han hade ett projekt ihop med Metso i våras så var projektledaren där som jag fick numret till o bokade besöket med. Började bra med att jag typ inte hittar, fanns ju hur många Metso-byggnader som helst...?! Så jag svängde in vid första bästa, hittade efter många om och men en besöksparkering och traskade in till den obemannade receptionen och ringde i telefonen som stod där. Kvinnan jag fick tag på kontaktade Nils-Olof som i sin tur ringde upp mig. Hehe, of course så stod jag i fel byggnad, men var bara att traska över vägen så var jag rätt iaf. :P

Nils-Olof var jättetrevlig, och likaså de andra gubbarna som vi stötte på och pratade med. Kändes som att jag hade oroat mig rätt mycket i onödan som vanligt. ;) Gick igenom lite teori kring pappermaskiner, antal anställda osv innan vi traskade ner i tillverkning och montering. Riktigt intressant även om jag hade klara svårigheter med att hålla isär alla delar och begrepp. Fanns ju hur många olika valsar som helst...?! xD Blev bjuden på lunch och efteråt hängde även en Per med oss runt, trevligt trevligt. Och på något vänster så fick de visst för sig att jag var påläst och kunnig också... Hehe, tänk vad man kan luras. ;P Fick se en karusellsvarv för första gången, lite coolt. (lät lite nördigt kanske... hehe) Frågade om det var en karusellsvarv då den var vertikal o de bara "åh, ja, det är en karusellsvarv, vad du var påläst!" och när jag sedan ser en baaautastor (ca 12 meter) liggandes svarv med en konstig ring på mitten så frågar jag om ringen är ett stöd och då säger de samma sak igen. De berättade att de hade haft en massa gubbar på besök och ingen hade ens reagerat på ringer på mitten, utan jag var först. ;P Hehe, lite synd att jag kunde mer om maskinerna än själva processen dock, men what the heck. Aldrig vart speciellt inne på pappersbranschen direkt. :P Nu är jag dock mer intresserad så vi får la se... ^^

Inte fått något svar från Volvo Aero heller... nu har det gått vadå, två veckor? Tre? Får la kanske skicka iväg ett till mail då... Utan att verka allt för pushy eller jobbig... :P Får la se hur det går...

Insåg nyss att Metal Town faktiskt är nu i helgen, hade fått för mig att det låg längre fram i tiden... Blev lite sugen på att dra dit. Blev ju ändå ingen resa för mig som jag egentligen hade velat, så får la spendera pengarna på något annat sätt istället. ;P Finns biljetter kvar iallafall... Så då är det bara resa och boende som vi behöver fixa... Försöker få med Erik men... tja. Får nog tjata lite mer tror jag. ;)


helena

Jag har för mig det var nån gubbe från metso paper som kom å föreläste för oss. Han hette Anders Björn o var typ chef lr så. Fast det var iofs i en genuskurs, så då pratade han om sånt snarare än om maskinerna ;)Tydligen har dom en vääääldigt jämställd arbetsplats (sa han iaf så då måste d ju va så..;p) så d låter ju bra :)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: