I valet och kvalet...

Kan verkligen inte bestämma mig för om jag skall hemhem eller stanna kvar här uppe i Karlstad över sommaren... Finns så mycket (ungefär lika mycket för att göra det extra roligt) som talar för båda sidorna...

  • Om jag stannar i Karlstad så kommer jag gå sommarkursen i matte2an som sträcker sig över en 4-5 veckor där i början, och den kursen måste jag ju klara av någon gång oavsett.
  • Skulle även kunna plugga den på egen hand (mha pappa) hemma men kommer bli mycket svårare. Har ingen självdiscipling whatsoever så lär bli tufft. My försökte förra sommaren och klarade det inte och hon är grymmet mkt duktigare än vad jag är och hon satt ändå en 4-5 timmar varje dag hela sommaren...
  • I Uddevalla kommer jag jobba på Hafsten hela sommaren = rätt bra lön och schyssta kollegor.
  • I Karlstad kommer jag försöka få jobba en typ tre dagar i veckan på Game Outlet = ok lön och schyssta kollegor.
  • Hemma i Uddevalla finns familjen och flera av kompisarna, och det blir ju grymt mycket lättare att hitta någon som vill hitta på något. Så länge deras jobbtider matcher mina vill säga... Och det har väl gått sådär bra de senaste somrarna...
  • Erik kommer bo och jobba i Trollhättan, och det ligger ju en smula (...) närmare Uddevalla än Karlstad. Då han dessutom jobbar cp-tider så brukar han vara för trött för att åka någonstans ens på sina lediga dagar så jag lär väl knappast se speciellt mycket av honom om jag stannar här uppe såvida inte jag åker hem ibland... Detta är ett väldigt stort minus... :(
  • Samtidigt så är ju flera av klasskompisarna + Helena kvar här uppe, så någon har jag ju allt att umgås med, beroende på hur dessa jobbar då... förstås...
  • Om jag åker hemhem och jobbar hela sommaren så kommer jag få gött mycket mer pengar i plånkan än om jag stannar här uppe och pluggar. Men samtidigt så har jag mycket större chans att klara mattekursen (vilket jag ju ändå måste göra eventually) om jag stannar kvar. Och saken är ju egentligen den att plugget borde komma i första hand då det ju är det jag sysslar med nu. Om jag måste stanna kvar ett halvår extra för att ta igen så kommer det kosta mycket mycket mer än om jag tar det nu och skippar jobb...
  • Jag borde kunna låna pengar av mamma iallafall för juni (om jag inte kan leva på det jag sparat ihop tills dess) så överlever gör jag allt. Och studiebidrag får jag även på sommaren. Så kommer gå runt men inte så mycket mer. Hoppas ju även få jobba på Game Outlet så borde kunna få in lite slantar där också...
  • En annan fördel med att stanna här är att mina helger blir "lediga". Vad jag vet så jobbar ingen på Game Outlet på helgerna och ligger ju knappast några lektioner då så är fri att göra vad som.
  • Hemma blir det gratis mat... ;)
  • Kommer inte ha någon bil här uppe då Erik kommer ta med den hem, men samtidigt så står det ju tre bilar där hemma så kanskekanske kan få sno en av dem. Och till skola och jobb funkar ju cykel (måste bara laga den då iof...) eller gå. Svårare att ta sig till ex strand eller liknande dock. Men går la bussar...
  • Stannar jag här behöver vi inte tänka på att flytta Stitch eller att vi kommer få problem med att han blir van att få springa utomhus.
  • Här uppe kommer det bli väldigt ensamt på kvällarna... Ingen pojkvän och ingen familj. Klasskompisarna och övrigt folk träffar man ju typ bara på dagarna. Vad ska jag göra på kvällarna..?
Så, enligt plugget borde jag stanna här, enligt pengarna borde jag åka hem, enligt kompisar är det (nästan) vilket som, enligt pojkvännen så borde jag åka hem...
En tanke är att jag stannar här första halvan och pluggar och jobbar och att jag sedan kommer hem till Uddevalla andra halvan och då jobbar på Hafsten, men då gäller det ju att det funkar för Ingela... Och är la klart att hon vill ha folk som jobbar där så länge som möjligt för att kunna komma in i det hela. Om jag kommer in där efter halva sommaren, mitt i värsta rushen, så kanske jag får panik. :P

Tror det blir till att ringa mamma och rådfråga henne. Jag kan verkligen inte bestämma mig...


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: