Pitanga är en... frukt? Ett bär?

Har vart en totalt, underbart slapp helg. Ni anar inte hur mycket manga jag tagit mig igenom. :P Just love it. Tänk om man kunde haft det som ett jobb? Läsa manga hela dagarna, då kunde man dött lycklig. :P Borde kanske pluggat en liten gnutta mer men... njaae, orkade inte liksom. ;P Finns så mycket annat som är roligare. ^^

Heldag imorgon med skola 10-12 och jobb 13-22, så tänkte väl lägga mig nu. Men först lite utbildning åt skarorna. Köpte mig en Yoggi Yalla häromdagen med smaken pitanga, passion och mango. Hade ingen jäkla aning om vad pitanga var (har ni?) eller om det ens var en frukt (eller ett bär kanske?). My gissade på en groda (euuw) men rätta svaret är:



Eller tja, rätta svaret och rätta svaret, men så här ser de ut iallafall. :P Gissar att det är bär...? Kanske...?

Well, sovadags. Oyasuminasai


Simon

Försökte tyda ut vad det var ifrån http://en.wikipedia.org/wiki/Surinam_Cherry men lyckades inte riktigt. Men jag tror cherry betyder bär?

Anki

Cherry är väl körsbär?! Så då hör det nog till bärsläktet ja :) Ser goda ut dock...

Cecilia

Tja, vi kan ju gissa på bär pga storleken om inte annat. :P Jag testade också wikiepdia o google osv men hittade inget vettigt. :P Så vi säger bär, ok? :D

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: