A walk down memory lane part I

Haha, kommer på ännu fler låtar som jag lyssnade sönder när jag var yngre. Dolly Partons låt Jolene kom på radion när vi åkte över alperna på en av våra bilturer genom Europa och jag blev helt kär. Döm av min lycka när jag upptäckte att pappa hade en LP med Dolly Parton hemma. :P Tror resten av familjen hade velat mörda mig efter femhundrade gången jag började om på Jolene (screw resten av låtarna liksom) men what the heck. ;)

 

Eller Elvis Presleys Return to sender?

 

 

Eller kanske Smokies Needles and Pins...? :D

 



helena

Haha du vet, Elvis flin "jag vet, jag är så sexig så jag nästan får stånd när jag ser mig själv i spegeln", är typ det mest avtändande jag vet hos killar. Han känns så pinsam att JAG skäms när jag tittar på videon ;) Fy fan.. även om låten såklart e skön :P



När det gäller Dolly Parton kan jag tyvärr inte hålla med dig. Har aldrig gillat den låten och blir bara deprimerad av texten. Känns destruktiv som fan. Sorry men, ja...

Cecilia

Hahah, tja jag sa aldrig att jag gillade att TITTA på honom, tycker han är sliskig så det skriker om'et. :P Men han har några trallvänliga låtar. :P



Och jag blir också lite depp av Dollys låt, men många av mina favoritlåtar på den tiden var jäkligt deppiga. :P Sköna men deppiga. :P Och jag menar, texten är ju egentligen inge vidare; "snälla ta inte min man för jag kan inte få någon annan, du är vacker och jag är ful så snälla ta inte den enda kille jag lyckats fånga nanannaa" typ :P

helena

haha, ja precis... Det som gör mig mest irriterad när jag hör texten är: Vill hon ens HA en man som någon bara kan "sno" så där? Är det inte bättre hon låter den där Jolene ta hennes man och så skaffar hon sig en riktig man istället som inte låter sig "snos"?! Herregud, skaffa dig lite självrespekt för fan... ;D

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: