Cykeljox...

Ska snart iväg och hämta upp min cykel från verkstaden där den fått ett nytt framdäck plus slang. Välbehövligt om man säger så. Hade ju tänkt jag skulle byta själv men lyckades inte hitta rätt dimensioner, kom nära ibland men var alltid någon siffra som var fel och då jag har nada koll på vad siffrorna betyder (djup, tjocklek etc) bortsett från den första på 28" så vågade jag inte chansa. Känns dumt att komma hem med fel liksom. :P Och då det enda däck som var nära skulle gå på 150 kronor med slang så tänkte jag att jag testar verkstaden ändå. Ringde och fick en bitter gubbe i andra änden som sade att de faktiskt stängde klockan 18 (ringde typ tio över) men fine, svara inte i telefonen då...?! Skulle i alla fall kosta en 220 spänn att byta så kändes som att jag lika gärna kunde lämna in den. Så slipper jag slita med skiten också. :P

Den stora frågan var ju dock hur faan jag skulle få med mig cykeln i bilen då jag varken har dragkrok eller takräcke... Men kan ju fälla ryggande på baksätet och efter att ha tagit bort mittsektionen så kunde jag efter en helvetes massa joxande, bändande och puttande få in cykeln via bagaget. :P Gick väldans mycket lättare att få ut den dock. :P Hade tänkt att Erik skulle hjälpa mig få i den igen nu när jag hämtar den men han är visst inte här uppe vid tre som han sa... Nejdå, han stack nyss från Trollhättan så får vackert försöka få med mig cykeln på egen hand. :P


Nu är ju frågan om vi kan få med båda cyklarna på detta sätt när vi skall till Bullaren till helgen... Eller om jag måste låna en lastpall på jobbet och surra på taket och lägga cyklarna uppe på den... Men... en till cykel borde la får plats där bak va? Om man pressar som fan...? :P Annars får vi la skippa Eriks cykel och så får han springa istället, mohaha. ;)


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: