Panik.

Har börjat kika runt på olika företag som jag överväger att söka jobb hos nu när jag blir klar med utbildningen och känner mig hyfsat panikslagen. Skall jag verkligen kunna allt det här? Kan jag verkligen kalla mig ingenjör? Jag kan ju ingenting? Alla kommer tycka att jag är helt dum i huvudet. Vad skulle jag möjligen kunna tillföra ett företag eller ett projekt? Vad kan jag som de inte redan kan? Har jag valt helt åt helvete fel linje? Vill jag ens jobba med det här? Är teknik och produktutveckling verkligen något för mig? Borde jag kanske satsat på något annat istället? Något lättare och tryggare? Jag kanske inte borde pluggat vidare alls? Hur kan de andra vara så lugna? Är det bara jag som har panik?

Naturligtvis så vet jag att de flesta företagen inser att vi just slutat plugga och alltså inte har full insikt i branschen och att det kommer att krävas en del intern utbildning och ett bra tag innan vi kan saker och ting, men ÄNDÅ. Jag är osäker på om jag ens kan utföra en lättare beräkning, för att inte tala om att göra en FEM-analys eller liknande. Hur fan skall jag palla att jobba som ingenjör...? I och för sig så kan man ju hamna på väldigt olika arbetsplatser, ett vanligt projekt kan jag nog arbeta mig igenom rätt bra medan jag kommer få svårare att arbeta som tex CAD-ingenjör då CADen aldrig vart mitt starka ämne. Kanske kan hitta en trainee-plats på något lämpligt företag? Det hade ju egentligen varit optimalt... *kikar vidare*


Simon

Jadu, how many times hasn't those questions been running through one's head?

Cecilia

Haha, en jävla massa måste jag säga. Frågan är mer hur man blir av med dem... :P

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: