Hjälp...?

Så här mitt i jobbsökandet så undrar jag om ni skulle kunna hjälpa mig med en sak...? På senaste jobbintervjun så fick jag den klassiska frågan med tre bra och tre dåliga sidor/vanor/whatever hos mig själv, och jag blir lika dumbfounded varje gång. Tre bra kan man ju ändå slänga ihop något (bra på att arbeta i projekt, har lätt för att samarbeta osv osv (hittepå hittepå, men what the heck)) Men tre dåliga...? Jag behöver alltså tre dåliga sidor hos mig själv, men de får inte vara så dåliga att de kastar ut mig från intervjurummet med huvudet före. :P Tveksamt att jag kommer bli anställd om jag kläcker ur mig att jag är grymt konflikträdd, hatar att träffa nya människor, hatar att prata med nya människor, har humörsvängningar a la berg-och-dalbana, avskyr tröga människor, är förbannat velig, inte klarar av att prata i telefon och är fullkomligt värdelös på att både ta och få kritik. Eller vad tror ni? :P

Så, jag vill alltså att ni tipsar om dåliga saker som inte är tokdåliga. :P Gärna något som går att vända till något bra också. Typ att jag egentligen är en nattmänniska som gillar att sova länge på morgonen men att jag för den delens skull inte kommit sent till jobbet en enda gång. Ehm, om man stryker idag då då jag helt missade att jag skulle jobba... Hade missat att skriva ner tiderna i kalendern så sov glatt vidare imorse... Oupps. >_<


Helena

Hahaha, jag gillar din långa lista på dåliga sidor och så det enda bra du kom på var att du e bra på att jobba i projekt och samarbeta..? :D Framför allt har jag alltid tyckt att du är väldigt SMART och sen så är du kreativ och du verkar gaaalet stresstålig. En sämre sida är helt klart att du e dålig på att ta tag i saker. Får ju panik bara jag lyssnar på dig ibland ;) Men du kan ju säga att du "jobbar på det" lr nåt ;)

Cecilia

Haha, jag kan nog allt komma på fler bra saker också, men menar mer att där kan man helt enkelt bara dra till med något, stresstålig, många bollar i luften, bra på språk, bra på att lösa problem o hitta brister, kommunicera i tal o skrift osv osv osv. Men intervjusnubbarna verkar alltid mer intresserade av de dåliga sidorna... ;) Och jag vet att jag är tokseg och dålig på att ta tag i saker men det kan jag ju inte gärna säga när jag skall arbeta med stora projekt... :P De kommer ju aldrig tro att jag hinner klart till mina deadlines... ;)



Trevligt att höra att jag framstår som smart i alla fall, trist annars liksom. ;P

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: