Ändrade planer...

Får numera skjuts till jobbet av babe då min bil pajjat. Eller tja, pajjat och pajjat, men multiremmen har hoppat av vilket gör att drivningen till servo, AC och batteri skitit sig. Var på väg till Bergvik för att handla för några dagar sedan när batterilampan plötsligt började lysa och ratten blev trög som fan att vrida. Lovely liksom. Fick riktigt slita i ratten för att ta sig runt de små rondellerna men kom till sist fram till Maxis parkering... Tittade under huven, kollade batteri och servoolja men hittade inget som såg konstigt ut. Erik körde hem och konstaterade även han att ratten var ett helvete. Lät bilen stå nästa dag och fick skjuts till jobbet. Erik kollade upp problemet och verkade vara en rem som pajjat. Efter att återigen ha kikat under huven och nu vetat vad vi skulle kolla efter så såg vi att spännrullarna var blanka och fina (blanka och fina i motorrummet på en gammal bil...? Då har det suttit något över tills nyligen...) och att remmen hängde lös långt nere i motorrummet. Erik lyckades inte få upp den men jag kom åt någorlunda i och med att jag har mindre händer. Remmen ser hel ut, men har egentligen ingen koll innan vi får upp den helt. Gert tror att det är spännrullen som behöver bytas (ca 1500 spänn) medan pappa tror på remmen (ca 300 spänn) så jag håller på pappa. ;) Tydligen skall själva bytet teoretiskt sett vara rätt lätt men förbannat tungt. Pappa uttryckte det som så att det inte är några problem för Hulken... Vilket ju känns lovande... Har jag tur så kan Erik få det på plats, för jag har fan inga muskler att skryta med, men antagligen så kommer inte han åt ordentligt... :/

Hade tänkt pilla med skiten idag efter jobbet då vädret var toppen imorse, men i och med att det hann slå över till regn innan jag ens kom hem så lockade soffan snäppet mer. ;) Bilen tar inte skada av att stå några dagar till heller även om det blir lite joxande med bara en bil, så blir nog till att fixa det i helgen. Såvida det inte är pissväder då också... Suget att stå utomhus och pilla i en bilmotor sjunker rätt kraftigt när man blir dyngsur. :P

Rätt ugget här hemma i lägenheten så täcket har varit obligatoriskt i soffan de senaste dagarna. Mys deluxe. ^^





And yes, I'm bored...

Men nu tänkte jag nog faktiskt dra med mig täcket tillbaka till sängen och avrunda den här dagen. ^^ Nightynight.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: