Monday...

Allmänt trött och seg idag, sov la sådär inatt. Dagen har gått fort men ändå långsamt, konstigt nog. Jag trodde (dum som jag är) att det bara var att lägga in ett sista rör på tillverkningsritningen idag och så skulle jag vara klar med den ytterst roliga uppgift jag sitter med... Well, tji fick jag. Har dock inte caddat något direkt idag utan har mest suttit med ritningar. Vilket tagit sin lovliga tid det med. Hoppades att jag skulle bli klar med det sista innan jag gick, men körde fast på sammanställningsritningen... Dålig koll på vad jag skall måttsätta och vad som räcker att det har mått i detaljritningarna... x_x Men jag kaaanske blir klar imorgon om jag har tur...? ;)

Det jag hatar mest är att bara sitta och vänta, det är då tiden går så jäkla långsamt. När jag kört fast, eller när jag faktiskt är klar men inte vet vad nästa steg är, och Andreas är upptagen på annat håll och jag bara får sitta där och försöka se upptagen ut under tiden... :P Är det en smärre sak som jag kört fast på så kan jag ju fråga någon annan men känns oftast smidigare att fråga Andreas då han vet vad det handlar om. Något han kanske inte uppskattar då han har annat att göra än att hjälpa mig, men osis för honom liksom. ;)

Har så smått börjat fundera på sommarens semester också... Egentligen så har jag ju inte arbetat in någon än, men eftersom jag är konsult så kan jag ta ut betalda semesterdagar i förskott. Tar jag inte ut dem så kommer semesterersättningen betalas ut när min anställning går över till Metso, vilket är i oktober någon gång... Men då jag redan har en lön, plus att jag antagligen kommer få två månadslöner då eftersom Framtiden ligger en månad efter medan Metso ligger i fas, så låter några lediga dagar med lön i sommar mycket mer lockande än lite extra pengar i oktober... Så frågan är ju mer NÄR jag skall ta semester och hur MYCKET jag skall ta... Kan ju även ta obetald semester... Har ju absolut ingen koll på hur Eriks sommar ser ut i och med att han letar jobb för fullt (så har ni ett jobb för en byggingenjör på lager så hör gärna av er... ;) ) och vill ju gärna försöka matcha så gott det går. Dessutom så är jag sugen på att ta en resa i slutet av sommaren då jag och Erik fortfarande inte varit iväg utomlands ihop, trots att vi vart ihop i 5½ år nu... Inte helt ok. :P Känns änna som att det är på tiden nu... ^^

Fast i och för sig... Funderar på att göra en tatuering till efter sommaren ihop med bästa Anna, men det kan ju inte gärna gå så jäkla mycket pengar.... :P Får nog bli en hyfsat liten tatuering tror jag... ;) For now.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: