Pros and cons...

Otroligt seg dag på jobbet idag. Endast suttit med ritningar och stycklistor, men allt har tagit en sån jäkla tid då Andreas vart upptagen större delen av tiden, och Ann-Sofie bara kunde hjälpa mig med vissa saker. Och jag försöker lära mig ett nytt program utan minsta tillgång till manualer... Vilket inneburit att det blivit en jäkla massa dötid, något Sissi hatar. Och inte fan blev jag klar heller... Hade bara en liiiten liten sak kvar när dagen närmade sig sitt slut, men klart som fan att den lilla lilla saken sket sig. Blir så trött. Borde gå snabbt att fixa imorgon dock när folket är tillbaka på sina stationer. :P

Fick bytt plats idag i alla fall. Sitter nu och knör bredvid Ann-Sofie på hennes (i och för sig stora) skrivbord. Upptäckt att det finns både för- och nackdelar med den nya platsen. Nackdelarna är att den är rätt trång (speciellt i och med att jag har en jäkla massa A3-ritningar överallt samt att jag gillar att sortera mina grejer, jag gillar INTE att ha allt liggandes i en och samma hög bara för att det skall få plats), jag har ingen skrivbordslampa så ljuset är halvkasst och min stol är helt jävla värdelös. Arvid slutade jobbet igår (började på en annan avdelning) så Andreas snodde snabbt hans stol, Ann-Sofie snodde Andreas gamla och jag sitter nu på Ann-Sofies... Den har en vinglig sits som ändrar läge så fort man lutar sig framåt, höger armstöd är trasigt så det sitter för långt ner medan det vänstra är fast i högt läge. Det finns inget nackstöd och ryggstödet är för kort för att stöda hela ryggen. Dessutom är vinkeln på ryggstödet konstig så såvida jag inte sitter och trycker bak röven så ger ryggstödet inget stöd i svanken. Så huvudsakligen så sitter jag som en hösäck, framhasad på sitsen och djupt nedsjunken så att skuldrorna stöds av ryggstödet. :P Kände redan efter en dag att ryggen börjar säga ifrån. Ryggövningar ikväll kanske...?

Fördelarna är å andra sidan att det är mer sällskapligt och väldigt mycket lättare att fråga om hjälp. Nu kan man bara slänga ur sig en fråga och de kan svara, utan att jag behöva resa mig, gå in i nästa bås, försöka förklara problemet, dra med sig dem tillbaka till mitt bås där de kan visa osv. Mycket smidigare och mycket snabbare. Dessutom så har jag fått en monster-3D-mus... ;) För er som inte vet så brukar man använda två datamusar (datamöss...?) när man caddar, en är en vanlig och en är en 3D-mus (en snurrsak som underlättar när man skall rotera modeller, zooma osv) och då de inte hade någon vanlig 3D-mus på lager så fick jag en som de specialbeställt. Mycket mer avancerad och med en massa olika funktioner. Vilket visserligen är rätt bortslösat på mig i dagsläget men va fan. ;) Fått många avundsjuka blickar och kommentarer idag, men jag har svårt att förstå fascinationen. I mina ögon är den snarare lite väl klumpig. :P Kanske lär mig uppskatta den så småningom. ;)


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: