Börjar se slutet...

Vart lite ostadigt det senaste. Har sovit oroligt och varit konstant trött. Dessutom har det inte rullat på så bra på jobbet heller så humöret har pendlat en del to say the least. Blev klar med mitt förra projekt tidigare än planerat så fick ett nytt i torsdags eftermiddag. De hade fått problem med en motor till en tailcutter (säger inte er ett jota, I know, men är en maskin som skär pappret typ) så skulle hjälpa till där. Det var "jättebråttom" men "fick ta den tid det tar"... Vilket ju ger en väldigt tydlig deadline. Och precis allt i det här projektet har skitit sig. Programmen kastar ut mig, hänger sig, låter bli att spara när jag vill spara, sparar när jag inte vill och rent allmänt jävlas tills jag blir galen. Underlättar inte heller att det mesta av grejerna är gjorda i V4 (förra programversionen) och därför inte är kompatibla med V5 som vi kör nu... Så jävla mycket trixande och pillande för att få det att funka så ni anar inte... Och hela tiden ett "så här får man aldrig göra annars men eftersom det här inte gjordes rätt från början så får vi nu fuska lite". Inte konstigt att jag aldrig lär mig rätt när jag bara får udda-projekt hela tiden... Droppen blev när det i måndags visade sig att killen jag hjälper gett mig fel ritningsnummer så jag i två dagar suttit och ändrat FEL modell. Och dessutom så står han där och tittar på mig som om jag är en idiot som inte fattat att jag arbetat med fel modell, men HUR I HELVETE skall jag veta det när han skrev ner det numret ihop med alla andra som skulle ändras...?! Gaah, trodde jag skulle strypa honom. Kan ju tilläggas att jag fick reda på det precis innan jag skulle gå hem och Sissi var trött och gött hungrig så humöret var kanske inte på topp rent generellt. ;) I övrigt så är snubben jättetrevlig och rolig men just då, gaah.

Börjar äntligen se slutet på skiten dock. Hoppas och tror att alla ritningarna är klara nu, och fick även fixat stycklistorna innan jag drog hem idag så BORDE bara vara att skicka dem till Auric (en databas där tex montörer kan hämta dem) men vem vet. Skulle inte förvåna mig det minsta om de upptäcker något som måste åtgärdas imorgon. Så har det varit på alla projekten hittills så varför bryta mönstret liksom...?


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: