Cider i mängder...

Var till Systemet en sväng i veckan. Planen var att beställa hem lite cidrar då jag tröttnat rätt gött på det vanliga sortimentet. Anna nämnde för ett tag sedan att de hade fått in Bacardi Breezer Lime-cidern i Uddevalla men upptäckte att de tyvärr inte tog in den här uppe i Karlstad. Mycket mysko. Men slapp beställa den för såg att de hade tre lådor när jag kom dit. Plockade åt mig 6 stycken direkt eftersom jag inte vågar anta att de har inne dem nästa vecka. :P
 
Skulle dock fortfarande beställa en annan cidersort så traskade bort mot beställningsdisken och hamnade bakom två andra brudar i ungefär min ålder. Och damn, vad tröttsamma de var. De stod där i säkert en kvart-tjugo minuter och bara tjötade, diskuterade och försökte bestämma sig... Extra kul då Erik satt ute i bilen och väntade på mig... De ville ha KIZZ-ölen samt lite andra hårdrocksflaskor men kunde inte bestämma sig för vilka. De tjötade om att de inte hade några pengar den här månaden men när butikskillen inte kunde lova att de fanns kvar nästa månad, även om han trodde att det skulle finnas kvar (klart han inte kan lova det...?!) så stod de där och velade och försökte bestämma sig. De frågade till och med om de var tvungna att betala för allt de beställde eller om de kunde beställa allt och så fick de komma in och titta på flaskorna och sedan bestämma sig...? Eh... nej? De stod där och diskuterade vilket band som var bäst, vilken flaska som var snyggast, var de skulle ha flaskorna ståendes, att de egentligen inte ens dricker sprit men att de bara MÅSTE ha flaskorna osv osv osv. De kände sig uppenbarligen inte det minsta stressade över att jag stod och trampade bakom dem i alla fall. :P
 
Fick till sist komma fram även jag och fick då snubben att börja leta efter min cider. Jag visste dock inte vad den hette, men visste att drycken var vit, att kapsylen var blå, att det var citron eller lime och trodde att det var en Xide-cider. Började fundera när han inte hittade den i systemet dock, men såg till sist att att han endast sökt på lime. Efter att ha ändrat till lemon så hittade vi den, Xide Lemon Fizz. Hehe, saken var bara det att den endast går att beställa i ett packe á 24 stycken... xD Så han stod där och ursäktade sig för att det "ju inte blir så billigt", gissningsvis eftersom brudarna innan mig beklagat sig så över pengar, men jag ville ju ha dem så var ju inte så mycket att göra. Och va fan, köpa 24 på en gång och betala för det eller köpa samma mängd över en längre period, vad spelar det för roll liksom...? Handlar ju om max en femhundring. Plus att att jag kollade upp hållbarheten och de håller sig i typ ett halvår så på den tiden så borde jag allt ha hunnit dricka upp dem... ;)



helena

Haha, det låter som att du är väl förberedd på höstens partyfront iaf ;)

Svar: Haha, tja... Kommer nog få fylla ut med lite annat också. Lär bli lite väl mycket citroncider även för min del... ;)
CECILIA

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: