Bullbak in tha evening...

Det pågår bullbak för fullt här hemma just nu. Lite sent kanske men så går det när man aldrig är ute i god tid. Skall ju på träningsläger till helgen (sicken tur att jag hunnit bli frisk då, ehum...) och samtidigt så skall klubben ha en loppis som vi blivit ombedda att baka fikabröd till som de sedan kan sälja. Jag hade noll koll på vad jag skulle göra men A-S sade att bullar funkar fint, "bara du inte gör sockerkaka" så gissar att det blir många sockerkakor... :P
 
Kör i alla fall halva satsen kanelbulle och andra halvan med vanilj. Vår ugn är dock som den är så är alltid lite av ett äventyr när man skall baka något. Men jag får la sno med de som ser bäst ut helt enkelt och så får Erik agera slasktratt och käka resten. Möjligen med lite hjälp av moi. ;) Eriks favoriter är kanelbullarna och mina är vaniljbullarna så borde funka fint. ;)
 
Nej, nu borde första halvan jäst klart så dags att vispa lite ägg och hälla ut mängder med pärlsocker. :D


helena

Jag väljer lätt kanelbullar framför vaniljbullar, meeen om du trugar så slinker nog det mesta ner ;) Hoppas d blir ett kul träningsläger nu då!! =)

Svar: Haha, varför inte ta både kanelbullar OCH vaniljbullar?! Orka välja liksom... ;) Träningslägret var iaf (mestadels) kul. :P
CECILIA - the one and only ;)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: