God eftermiddag...

Var visst ett tag sedan sist... Igen. Sitter och trycker i mig rostade bröd med marmelad och ost ihop med ett stort glas apelsinjuice lite snabbt eftersom jag snart skall byta om och dra mig mot Arvika för träning. Känns väl kanske inte som att det är bästa maten att träna på men hade inte så värst mycket hemma som gick fort att fixa så fick duga. Och gott är det ju i alla fall. ;) Har även en nyinköpt chokladkaka (faran med att följa med Erik till jouren för att köpa snus...) och lär la slinka ner en bit eller två av den innan jag beger mig också, ehum...
 
Träningslägret i helgen gick bra. Om man bortser från att jag fick avbryta träningen på lördagen för att hela världen började snurra något kopiöst. Mycket obehagligt. Där får man för att man tränar innan man är helt frisk. Gjorde väl inte saken bättre av att vädret kände för att leka vinter igen heller i och för sig. Jäkla tur att jag hade kvar vinterdäcken på bilen, annars hade vi aldrig kommit fram.
 
Slapp i alla fall cykla runt på tipspromenaden, fick bli att traska på grund av snön. Mitt lag kom delad trea och fick en stor Aladdin-ask och en lott - tyvärr utan vinst. Sedan var det lunch följt av träning. Sedan middag följt av teori och presentation av alla spelare ("intervjua en kompis och presentera"-stuket) ihop med Flickor 14-laget. Herregud, vad de fnittrar. Och flera i mitt lag är inte bättre trots att de är i alla fall 18. Men var rätt väntat. Körde fem-kamp på kvällen och jag och en 14-åring (Liv?) i mitt lag fick den värsta uppgiften. Vi knöt ett snöre om midjan och en prinskorv i änden som hängde nedanför knäna. Och sedan så skulle man jucka och hålla på tills prinskorven gungade tillräckligt högt upp för att man skulle kunna fånga den i munnen. Och det gick åt helvete. Jag lyckades få upp korven varenda gång och träffade mitt på munnen, men var stört omöjligt att få tag om den. Den slog mot tänderna och föll ner, den slog mot tungan och föll ner osv osv i all oändlighet. Höll på att driva mig till vansinne. Som tur var så Liv väldans mycket bättre så hon fångade den två gånger istället så vi kom två i den grenen till sist. Kom två totalt i slutänden, missade förstaplatsen med fyra poäng.
 
Vi sov i gympasalen vilket funkade helt ok om man bortser från att det var något fruktansvärt kallt så alla låg och spände sig hela natten. Var ett mycket stelt lag som kravlade upp dagen efter. :P
 
Matchen på söndagen blev inställd då planen var för dålig på grund av all snö så blev en träning istället. Funkade mycket bättre då så kunde köra hela träningen. All in all ett najjs träningsläger där man fick lite bättre hum om alla de andra spelarna.
 
Slank visst ner en himla massa chokladbitar bara under det här inlägget... Jaja, är en del kvar tills ikväll i alla fall. ;) Men nu får jag nog ta och byta om om jag skall hinna, så toodles.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: