Influensa - check.

Haft en helskön påskhelg hemma i Uddevalla och tog en massa bilder som jag egentligen hade tänkt lägga upp idag. Verkar dock som att både jag och Erik dragit på oss influensan så vi har varit helt utslagna hela dagen. Vi var slöa och lite hostiga igår men tänkte inte något närmare på det, men imorse så vaknade vi med halsont och huvudvärk utan dess like. Och sedan har dagen fortsatt i samma härliga tecken. Vi antog att det var en förkylning men började bli misstänksamma nu på kvällen när det fortfarande inte blivit bättre trots x antal tabletter och glas med c-vitamin. Har vad jag vet aldrig haft influensan tidigare, i alla fall inte i vuxen ålder, men kännetecknen stämmer precis; det snabba insjuknandet, feber, torrhosta, trötthet/slöhet, halsont och huvudvärk... Så jäkla smidigt att vi lyckats dra på oss det båda två också. Speciellt eftersom vi verkligen skulle behöva handla då vi knappt har någon mat eller dryck hemma... x_x
 
Pratade med E på jobbet tidigare idag medan jag fortfarande trodde det var en kraftigare förkylning och fick numret till chefen utifall att jag skulle behöva sjukanmäla mig, men nu blir det definitivt till att stanna hemma imorgon. Gissar att jag kommer bli sådär populär om jag drar dit och smittar ner halva kontoret. :P Nu tänkte jag nog annars hoppa in i duschen och chocka kroppen lite med en massa varmt vatten, verkar funkat till viss del för Erik. Om inte annat så är jag dösvett efter att ha svettats och frusit om vartannat hela dagen så en dusch skulle nog sitta fint oavsett. ;)


helena

Usch och fy! Jag misstänker att jag oxå haft influensa, har haft de där symptomen jag med och legat helt utslagen hela påskhelgen. Väldigt kul. Först nu jag inte har feber typ. Hur som helst, krya på er!! kraam

Svar: Väldigt kul indeed. Kan nog tänka ut åtskilliga saker jag hellre gör än ligger utslagen i soffan faktiskt... :P Men det som inte dödar det härdar och allt det där, right...? ;)
CECILIA - the one and only ;)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: