Så jävla gött med helg..!

Är något sanslöst trött. Var en riktig pissdag på jobbet idag igen, bara saker som skiter sig och går åt helvete. Var ute i maskinhallen en stor del av dagen, och även om det är väldigt intressant och lärorikt så hittar man även en massa fel och problem som man sedan måste åtgärda. Killen som är projektansvarig är dessutom lite av ett aber att arbeta med då han är något kopiöst odefinitiv. Han kan inte ta några beslut, utan skjuter över det på andra, och han har väldigt svårt att komma med klara direktiv. Mycket frustrerande när man skall försöka lösa ett problem. Han är däremot väldigt trevlig och lättpratad, men just ansvarsbiten... tja...
 
Orkade inte en heldag, så drog hem runt halv 4. Erik skulle ju dessutom dra hem mot Trollhättan så tänkte jag skulle hinna hem och säga hejdå innan han stack. Även om det är tråkigt att han är borta så kommer det även bli väldigt skönt att vara ensam. Jag har tänkt bosätta mig i soffan framför dator och TV och inte röra en enda muskel förutom ena handen som kommer gå mellan godispåse och mun. ;)
 
Hade dessutom match idag, vilket väl gissningsvis kan påverkat min trötthet. Det regnade hela matchen - hur skönt som helst! Kunde äntligen andas och jobba på utan problem, för första gången på jag vet inte hur länge. Dessutom gör det inte ont när man slår i backen. ;) Älskar att spela fotboll i regn. Tyvärr förlorade vi, men som vanligt så bryr jag mig inte. Vi spelade mestadels bra, jag räddade två mål samt gjorde flera fina brytningar och skott så jag är nöjd. Lyckades till och med skarva målvaktens utspark med en nick, osäker på om jag typ någonsin lyckats det förut. Fick ju till och med en utmärkelse i HAIF på grund av mitt fyrkantiga huvud - hur jag än försökte nicka så gick bollarna rakt upp i luften. :P Men nu så. ^^
 
Blev dock grymt irriterad efteråt. Det är en gubbe där som skall påpeka allt man gör och alltid ge råd efter matcherna. Bara det att han inte har speciellt bra koll på vad han pratar om. Och han slutar aldrig prata. Dessutom så skall han fysiskt visa vad han menar hela tiden vilket jag verkligen inte uppskattar. Han påpekar ALLTID att jag står för långt ifrån min markering och att jag måste upp i rygg (varpå han visar hur man går upp i rygg på någon, ifall man skulle undra liksom...) men då jag är mittback så behöver jag även ta YTA ibland, men detta verkar inte gå fram. Jag vet att jag ofta behöver gå hårdare in och hålla markering hårdare, men det beror ju helt på situation och hur motspelarna lägger upp sitt anfall. Plus att man ibland faktiskt behöver vila så man faktiskt inte orkar kuta upp för att ställa sig tätt i rygg bara för att sekunden senare kuta ner mot mål igen.
 
Idag var jag tydligen "väldigt blek i första halvlek" då han knappt såg mig alls (trots att jag räddade öppet mål samt avbröt flera anfall, men jaja) men i andra så tog jag mig. Sicken tur att han tycker det. Och vem är han att påpeka hur jag spelar över huvud taget? Han är medlem i styrelsen men har inget i övrigt med vårt lag att göra. Förutom - och det här är illa - att han är pappa till en av tjejerna i laget. x_x Så man vill ju inte vara oartig eller otrevlig mot honom heller men snart börjar jag få nog alltså. Är tydligen många tjejer som klagat på honom tidigare och det har varit uppe på styrelsemötena att han måste sluta, men verkar inte riktigt ha hjälpt. Vettefan vad man skall göra...
 
Men nu tänkte jag nog faktiskt gå och lägga mig. Hade tänkt göra toast och sitta uppe halva natten och glo på film, men jag orkar verkligen inte. Fick dessutom korv och muffins som blivit kvar i kiosken efter matchen så är inte speciellt hungrig ändå. ^^ Så nightynight folks.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: