Fucking förkylning...

Är hemma från jobbet idag. Kom upp ur sängen imorse, gick på toa, gav katterna mat och sedan kollapsade jag i sängen igen. Huvudet dunkar hejvilt, halsen bråkar, jag har snart nyst ut mina inälvor och näsan hoppar mellan att klogga igen totalt till att inte kunna sluta rinna. Så känns som att det var rätt val att stanna hemma egentligen, men samtidigt så stör det mig. Det är bara två dagar kvar innan julledigheten, varav morgondagen till stor del består av möten. Jag behöver den här dagen för att hinna klart. Eller i alla fall ha en chans för att hinna klart. Nu är den chansen mikroskopisk at best. Känns som att falla på målsnöret. Gick nästan men inte riktigt liksom. Smsade Elin imorse och frågade om man kunde med att sjukanmäla sig när man vet med sig att det innebär att man inte hinner klart med jobbet, men hon svarade bara att är man sjuk så är man och om jag vilar idag så kanske jag är frisk(are) imorgon. Vilket ju stämmer. Jag ser logiken. Men känns ändå kasst att inte hinna klart.
 
Dock så är det bara jobbuppgifterna som håller tillbaka. Det är julfest imorgon på jobbet och där vill jag gärna vara så frisk som möjligt. Och har ingen lust att totalt snörvla mig igenom intervjun på fredag heller. Så jag inser att det mest logiska är att stanna hemma. Jag får väl anstränga mig för att ignorera resten helt enkelt...


Helena

Din stackare, du verkar ha galet mkt just nu och så sjuk till råga på allt. Skickar en energi- och Krya på dej-kram! ;) Tur att du får lite julledighet snart...

Svar: Hehe, jo lite så faktiskt. Längtar något såpass efter ledighet... Tackar. Lite energi skulle inte skada just nu... ;)
CECILIA

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: