Känner mig riktigt uschlig just nu...

Jag vill verkligen verkligen verkligen att det skall vara jul nu. Eller just nu ger jag blanka fan i julen också, bara jag får vara ledig. Jag är så trött och grinig och stressad och irriterad och ledsen och bara förbannat trött så jag står inte ut. Jag ser inte fram emot julen. Jag ser inte fram emot att träffa släkt och vänner. Jag ser inte fram emot nyår. Jag ser inte fram emot vår eventuella London-resa. Jag vill bara sova. Jag vill gräva ner mig under täcket och vakna i juni. Tidigast.
 
Jag känner mig ensam, lägenheten ser förjävlig ut, jag känner mig blek och plufsig, jobbet hopar sig och jag ser ingen ände på eländet och nu har jag dessutom dragit på mig världens förkylning. Var dassig förra veckan med ett huvud som var både fyllt med snor och envisades med att dunka något infernaliskt så stannade hemma måndag och tisdag i hopp om att bli frisk. Blev bättre några dagar men nu slog det tillbaka igen. Har tuggat i mig en halv ask Alvedon och en halv ask Bafucin idag då jag inte kände att jag kunde med att vara hemma igen. Fick klarat av en del jobb men fick samtidigt fler nya problem på bordet. Så står väl på plus minus noll efter 2,5 timmars övertid. Känns helt ok.
 
Min dator verkar ha tappat förmågan att komma åt mitt wi-fi också så sitter med kabel i nu. Känns värt med laptop i så fall. Funkade fint ena sekunden bara för att dö nästa. Touchen på min mobil har också börjat ge sig. Tar en stund att skriva sms atm då man får trycka några gånger innan skärmen ens reagerar. Kanske dags att skaffa sig en ny?
 
För att göra min värld ännu lite ljusare och underbarare så har min bil kraschat. Den vägrade starta i söndags när jag och Erik skulle till Alex och Sofia för julmys. Den tuggar och tuggar men tänder inte. Gissningen just nu är tändningen eller bensinpumpen. Så den fick stå kvar vid trottoarkanten och så fick jag sno Saaben upp på kvällen istället. Gert och Erik bogserade bort bilen till Gerts kompis Inge igår så nu skall han kolla vad problemet är och vad det kan gå på att laga. Och i och med att jag även behöver fixa bussningarna i länkarmarna, eller kanske hela länkarmarna, avgassystemet och två baklyktor plus säkert en drös saker till så får jag se över om det är värt att laga eller om jag istället skall satsa på att köpa en ny bil. Vilket är najjs eftersom jag redan har gått minus den här månaden utan att ha köpt en enda julklapp. I'm feeling pretty fucked just nu.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: