Någon som har en pistol att låna ut...?

Jag vill skjuta mig själv. Jag måste fixa ihop mitt CV då jag skall på en jobbintervju på fredag och mitt gamla inte är uppdaterat sedan jag fick jobbet på Metso. Där trycker jag på min utbildning och har med massa bilder från lite olika projekt som vi gjorde i skolan, men det känns inte så relevant nu när man väl har lite erfarenhet, så skulle vilja uppdatera. Vi satt en hel del med Eriks CV i våras så jag tänkte att jag kunde använda det som mall och bara putsa in min info så efter en del tjöt så letade han reda på dokumentet och mailade det till mig. Varpå jag upptäcker att jag visst inte har Word på den här datorn. Eller Excel eller något annat Office-program heller för den delen. Så har nu ägnat en avsevärd stund till att försöka ladda ner och starta det jävla programmet, men nu ger jag upp. Jag förstår inte att det skall vara så svårt. Är det kanske inte heller men min hjärna har nog helt stängt av. Får jag inte pli på det så får jag rota reda på den gamla laptopen imorgon och fixa det då. Eller göra en fuling och fixa det på jobbet...
 
Funderar på om jag måste tacka nej till julmys med tjejerna imorgon också... Delvis på grund av förkylningen (min hals håller allvarligt på att ta död på mig just nu. Erik sa åt mig att prata högra när vi pratade på Skype och hade jag kunnat ryta ett par svordomar åt honom så hade jag gjort det) men även på grund av tidsbrist. Måste med största sannolikhet jobba över imorgon (igen...) och efter det måste jag fixa CV:t och skicka iväg det, hinna fixa grejer inför julfesten på torsdag, packa inför hela jul- och nyårshelgen samt inför London (om det nu blir av. Jag har helt släppt det och överlåter allt ansvar på Erik då han segar något förbannat) samt helst göra något åt den här soptippen jag lever i. Just nu skulle jag betala mycket höga summor om någon bara fixade det åt mig. Vore ju najjs om jag även hann läsa på mig lite om företaget jag skall till på fredag, hann vika ihop tvätten som hänger på torkställningen och hann slänga in en ny tvätt då tvättkorgen svämmar över, men det ligger snäppet längre ner på prio-listan.
 
Nu skall jag i alla fall lägga mig, har fått anstränga mig för att inte somna i soffan i ett par timmar nu. Så drar mig mot sängen med halstabletterna i högsta hugg. Gäsp på er.
 
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: