Oj, herrejävlar...

Nu var det fanemig ett tag sedan något inlägg publicerades här... Jag har varit tokstressad och dundersjuk så bloggen ligger redigt långt ner på priolistan. ;) Men känns som att saker och ting kanske börjar ordna upp sig lite ändå. Minns inte riktigt vad som hänt sedan sist men här kommer en snabb recap:

¤ Intervjun gick helt ok och nu skall båda parter fundera igenom det hela och så skall vi höras efter helgerna. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag vill än, väger karriär mot bekvämlighet och trivsel just nu... Får fundera vidare och se vad jag kommer fram till helt enkelt.
 
¤ Bilen rullar igen. Halleluja! Var en ventil som kloggat igen så det rensades lätt genom att gasa på ordentligt när man försökte starta. Kan vara bra att veta om det skulle hända igen. Inge har även besiktat bilen och bytt ut bussningarna samt svetsat avgassystemet så nu är allt klunkande och brummande borta. Såhär tyst har inte min bil varit på flera år. :P Måste komma ihåg att sätta över pengar för reparationerna också...
 
¤ Firade jul med föräldrarna och syrran den 19e då mina söta päron drog till Thailand dagen efter... Inte alls avis. På söndagen smsade de och skrev att de kommit fram, att det var 25 grader i vattnet och att de tagit sitt första dopp. Medan jag och syrran satt i soffan i vardagsrummet och lyssnade på regnet... Nästa år är det jag som lägger in en övertalningsoffensiv och drar med Erik till värmen...

¤ Julafton spenderades med Eriks familj och ett berg av mat. Trodde jag skulle rulla hem, men det hör väl till antar jag. ^^ Riktigt mysig kväll. Käkade julmat, körde julklappsleken - version snäll, spelade Med andra ord och hade julklappsutdelning. Blev senare än jag tänkt mig (ville hem och se några avsnitt med Attack on Titan!) men va fan.
 
¤ Hade juldagsmys med Helena och Karin den 25e. Hur gött som helst, synd att inte alla uppskattar mys utan prioriterar annat. :P Lagade fläskfilé, körde julklappsleken (fick en massa trevliga saker, moahhaha) och kollade på Aladdin samt lite short films från Pixar. Och tjötade tills öronen blödde of course. Behövde den kvällen känner jag. Nu har vi även planerat in en biljardkväll (Sandra kommer få minst en till att skratta åt, känns bra) och en Wall E-kväll då brudarna till min förfäran helt missat detta underverk. o_O
 
¤ Hade en lagom stressig 26e då jag och syrran hann med både besök hos farmor (planerade halvtimmen blev dryga 2,5 timmar...), mellandagsreashopping och besök hos mormor på kvällen. Och sedan vidare mot Trollhättan där jag befinner mig nu. Körde en vända på Överby med Erik igår också och kom hem med bland annat en fin klänning och ett par efterlängtade mjukisbyxor samt lite annat smått och gott. ^^
 
¤ Och idag har vi bokat hotell i London! Bokade flyget igår kväll men hotellet vi hade tänkt oss försvann så fick lite panik där. Letade vidare i hotellhärvan men jag var trött så dog vid tre på natten och somnade i soffan. Erik väckte mig vid fyra och då var min hjärna gröt så vi gav upp det för dagen och letade vidare nu på morgonen (well... förmiddagen) och nu är allt äntligen bokat! :D Drar imorgon förmiddag och kommer hem på kvällen den 2e januari. Snäppet dyrare än vad vi tänkt oss från början men billigare än vi trodde för några dagar sedan. Verkar som att hotellen sjönk i pris ju närmare nyår man kom. ^^ Skall bli jäkligt gött i alla fall, om än kanske inte så lugnt som jag skulle behöva för att vila upp mig och bli frisk (är en jääävligt enveten förkylning).
 
Men nu skall vi nog ta och fixa det sista inför resan, skriva ut biljetter, packa väskorna osv så att vi kan ta det lugnt och köra en myskväll ikväll. ^^ Toodles!


helena

Ja d va supermysigt! Längtar tills vi hittar på nåt kul snart igen! Ha så kul i London! Kramis

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: