Redo att lära upp...?

Är mycket på jobbet just nu. Deadlines börjar närma sig och folk börjar bli stressade. Men för typ första gången så känner jag mig rätt lugn. Jag ligger bra till tidsmässigt, riktigt bra till och med, så så länge inget totalt skiter sig (peppar peppar) så kommer det gå prima. Har en deadline imorgon men var egentligen klar redan förra veckan så alla ritningar och allt är checkat och klart så skall egentligen bara releasa allting. Egentligen that is. Fick frågan från automation varför kunden vill använda sig av sin gamla motor till sträcken då den egentligen är alldeles för kraftfull och nya hydraulmotorer är billiga så skickade vidare den frågan... Och fick svaret att de inte visste. Och att den motor som jag fått att arbeta efter - och som jag anpassat min 3D efter - kanske inte riktigt ser ut som den gör i verkligheten... Yii... ha. Har den en annan geometri så kommer jag få göra om min 3D och mina ritningar. Förhoppningsvis så går det rätt fort för borde inte påverka allt för många element, men ändå. Har varit och tjötat om svar i flera dagar men jag gissar att jag kommer få det imorgon runt 3-4-snåret. Bara för att jag hade tänkt sluta tidigt liksom... :P
 
Projektet jag sitter med just nu har annars rullat på rätt smidigt och är inget större som har krånglat (än). Har dock blivit en miljon småändringar men då jag ligger bra till i tidsschemat så stör det mig inte nämnvärt. Dock så måste jag snacka med killen som ritar stativ och ventilation då mina ändringar ofta påverkar hans geometri... Vilket han verkligen uppskattar. Not. Jag blev varnad för Herr T:s humör och sociala förmågor redan i början av mina strålande karriär på Metso och även om jag alltid tyckt att han verkar trevlig och samarbetsvillig så börjar nu förstå vad kommentarerna baserades på... E:s gissning är att han lider av någon bokstavskombination för han är verkligen GRYMT duktig på CAD och är snabb som fan när han jobbar, men den sociala biten... Tja. Dessutom så är han typ klar när vi andra börjar på projekt (trots att vi SKALL börja samtidigt och samköra våra element så att vi hittar krockar och fel snabbt) och då han anser sig vara klar så vill han inte gärna gå in och ändra i sin 3D... Till oss så säger han att han inte har tid men tydligen så har han gått till projektledaren och frågat vad han skall göra för att han redan gjort klart allt... :P Men tja, så länge han ändrar det jag säger så får han väl vara hur butter han vill. ;)
 
Har dessutom fått på mitt ansvar att "leda" två andra tjejer (kvinnor kanske man säger...) nu... He he he... Panik? Neeejdå. Tanken var att jag skulle gå till E med det jag inte kan och de skulle komma till mig med det de inte kan, men förutom det mest basic så KAN jag ju inte det jag skall visa dem?! Har bara gjort det en gång tidigare. Så slutar ofta med att de hamnar hos Elin ändå. ;) Tur att hon är trevlig och hjälpsam så mycket som man springer där. :P
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: