My weekend...

Sitter och smuttar på en smoothie (hallon, blåbär, vaniljglass, yoghurt, mjölk - mumma ^^ ) med hockeyn i bakgrunden (inte mitt val...) och funderar på hur dagens sista timmar skall spenderas. Borde verkligen städa för ser ut som ett bombnedslag här hemma men orken tryter. Som vanligt nu för tiden. Börjar bli dags att bli frisk och pigg igen känner jag, det här tar på krafterna. Trots att jag inte rör mig många millimeter... Sedan att mensvärken from hell varit och hälsat på de senaste dagarna gör väl inte att humöret blir bättre heller kanske. :P
 
Fredagskvällen spenderades i soffan med älskling, tacos, hallon/björnbärspaj, en megagodispåse och filmen Argo. Helt ok film, men inget jag behöver se igen direkt. Slocknade i soffan rätt tidigt (börjar bli en dålig vana...) och väcktes av Erik framåt natten så jag kunde kravla i säng på riktigt.
 
Tog en redig (på tok för jävla lång...) sovmorgon på lördagen och sedan fortsatte dagen i samma tempo. Såg en massa Fringe-avsnitt, käkade taco-rester, läste massa manga och snörvlade mig så sakteligen genom dagen. Det enda vettiga jag fick gjort under dagen var att jag sorterade in en massa papper i olika pärmar så att jag äntligen kan få lite ordning på allt. Nu är bara frågan var jag skall göra av pärmarna... :P
 
Fick ett sms av Karin på kvällen som undrade om vi var sugna på film då de var uttråkade men kändes inte riktigt som att det var läge då, framför allt, jag var allmänt dassig och  förkyld. Some other time. Blev istället varma mackor, blåbärspaj för Erik, smoothie för mig och resten av godispåsen framför filmen Perfume - The story of a murderer. Den var... speciell. Inte dålig, inte speciellt bra, bara... speciell. Efteråt så satt man mest bara och tänkte "jaaahopp...". Inget jag skulle direkt rekommendera.
 
Lyckades dessutom få kramp i ena benet på kvällen. Jag får kramp rätt ofta i fötterna och vaderna men gud, den här gången alltså... Fick känningar i vänster vad framåt kvällen så bad Erik hämta en tub med Voltarensalva och smärtan försvann efter en del masserande. Bara för att komma tillbaka en halvtimme-timme senare. Och då jävlar... Det spelade ingen roll hur mycket jag försökte massera, det bara vägrade släppa. Istället så spred det sig så att det till sist värkte i hela vaden samt framsidan av underbenet. Så till slut så låg jag bara och grinade hejvilt i soffan medan Erik satt och klappade mig på huvudet och frågade om han skulle massera åt mig. Efter ett tag så kom han på att det kanske kunde hjälpa om jag duschade benet i varmt vatten så han frågade om han skulle bära mig till badrummet. Men dum som jag är så tror jag att jag kan ta mig dit för egen maskin. Fuck vad ont det gör att hoppa på ett ben när det krampar i det andra som studsar till vid varje steg/hopp. Nu såhär i efterhand så hade det nog varit väldigt mycket smidigare att bli buren... Krampen släppte i alla fall efter en stunds spolande av redigt varmt vatten, thank god.
 
Söndagen har annars fortsatt på samma tema som lördagen men med mer betoning på mangaläsande. En skön slapp dag i soffan helt enkelt. Ibland så får jag dåligt samvete över att alla andra verkar vara så jäkla produktiva och duktiga på sina lediga dagar, men sedan inser jag att jag får göra vad fan jag vill när jag är ledig. Och vill jag läsa manga en hel dag och inte röra en fena, tja, då är det precis det jag skall göra. Sedan så hade det ju i och för sig varit rätt najjs om jag jag någon dag kunde få ett jäkla sug efter att städa och plocka meeen, well, not today. ;)


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: