Hur kan det bara vara tisdag...?!

Bara tisdag än så länge och ändå känns det som att den här veckan varit igång ett bra tag. Har varit svinkallt på jobbet idag så var flera av oss som klädde på oss allt vi kunde hitta. Jag hade sådan tur att Elin är på kurs hela veckan så jag snodde snabbt hennes tjocka, stickade tröja som hon har på sin plats. ^^ Skall se om jag kan rota reda på någon egen att ta mig, för lär knappast bli varmare ju närmare vintern vi kommer. Har en frostvakt under mitt bord, men medan den värmde rätt gött på min förra plats så märks den nu knappt ens av. Gissar att den hamnar för långt bort från mig då kontakterna sitter annorlunda, plus att landskapet är mer öppet så värmen försvinner snabbare. :/
 
Skippade fotbollen ikväll då jag känner mig lite snuvig och hängig. Så satt kvar en stund på jobbet samt tog en tur på stan efteråt istället. HIttade som tur var ett bälte till klänningen jag skall låna av Sandra till helgens bröllop, samt lite annat trevligt förstås. ;) HIttade inte en enda klänning dock. Inte ens en enda jag kände för att prova. Nog inte min typ av mode just nu. Så får la leva på de få klänningar jag har ett tag till. ;)
 
Annars så känns det väldigt ensamt här hemma just nu. Erik har ju flyttat hem till Trollhättan då han började nya jobbet i Göteborg igår. Går tydligen bra för honom och han trivs än så länge, men är onekligen fasligt ensamt här uppe. Grät mig til sömns i söndags, bara för att det kändes så tomt. Och bara tanken att det kommer vara så tomt i minst ett halvår gör mig tokdepp. Men är la bara att kämpa vidare. Vi kommer ju ses på helgerna, i den mån det går, och vi kan ju prata på Skype på kvällarna. Men ändå, det är ensamt. Kanske därför jag kör minst en film per kväll, då är det ljud i lägenheten och man kan fokusera på något annat.
 
Erik på Kärlekens bro i Köln. Likadan som den Helena såg i Finland. En helvetes massa hänglås längs hela bron. ^^


Karin

Vi får köra fler dejter du och jag. Är ju också otroligt ensam och övergiven... :) Pöss

Svar: Hahah, vi blir en bra kombo, två gråtmilda gräsänkor... ;) Men date låter bra. ^^
CECILIA - the one and only ;)

helena

Vet ju hur du känner o d e tufft, men man överlever på något sätt trots allt, jag lovar :) Vi kan väl ta någon promenad någon kväll? Ifall du skulle bli trött på filmer menar jag;) Mitt träningskort har gått ut, så jag skulle definitivt behöva röra lite på mig! Någon kväll/e.m nästa vecka?

Svar: Haha, jodå, överleva lär jag allt göra. Och då E kommer upp på helgerna i den mån det går så är det väl egentligen inte så farligt. Är mest på vardagskvällarna som jag känner mig lite ensam här i soffan. ;) Promenad låter najjs. Är fortfarande förkyld men en promenad borde funka. Onsdag kanske? Lr imorn, tänker nog skippa fotbollen...
CECILIA - the one and only ;)

helena

Alltså... jag misstänkte att du hade svarat på min kommentar och att jag bara inte kunde se den. Och yes, så var det. Det är först nu den kom upp och blev synlig, men det står daterat till 6/9. Störande. Är nog ingen bra idé att du svarar på det sättet. Lr så är det bara på mina datorer d inte funkar. Anyväjj, jag kan promenad både ons och tors om du fortf är på. Gissar att du inte fått din mobil än, hehe, men du kan ju alltid skicka ett mail till min yahoo-mail och svara. Gud vad handikappad du måste känna dig utan mobil ;)

Svar: Njae, jag svarade faktiskt igår kväll då jag inte loggat in på bloggen på några dagar så det är inte så konstigt att du inte sett mitt svar tidigare. ;) 6/9 skrev ju du, så kanske är den dateringen du ser? Fick faktiskt min mobil idag! Men ja, jag har varit totalt handikappad i två dagar. :P Tror jag skippar promenad de närmsta dagarna tyvärr då jag har dragit på mig ett redigt halsont som började inatt. Så tänker hålla mg inomhus och röra mig så lite som möjligt så det är väck tills på lördag...
CECILIA - the one and only ;)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: