Första dagen avklarad...

Första dagen på ÅF gick över förväntan. Folket var trevliga och hjälpsamma och lagom pratglada. Gillar nog faktiskt de gamla gubbarna bäst. De pratar mest och verkar mest måna om att jag förstår allt och trivs.
 
 
Fick bland annat ett paket med mustascher av Metso-kollegorna när jag slutade, just för at passa in bland alla gamla gubbar. Tog på en på morgonen men vågade inte riktigt ha på den till jobbet. Lite osäker på vad för första intryck folk hade fått av mig då. ;) Försökte ta en bild när jag log, men mustaschen var så jävla stel så blev mest en hemsk grimas. Så var lika bra att se neutral ut. Bättre än så blev det liksom inte. :P
 
Fikarasterna under dagen bestod mest av jobbprat men va fan. Lunchen blev dock lite av ett antikimax då jag fasat inför den i flera dagar. Sedan visar det sig att folket som hade matlåda satte sig vid varsitt bord med en tidning framför sig och sa inte ett knyst. Man bara "nähäpp..." Så satte mig med en tidning jag också tills en snäppet mer pratglad kvinna kom och satte sig mittimot. Lite senare dök även Gert upp och då blev det genast mer fart på samtalet. ;)
 
Fick lite skrämselhicka när chefen kom förbi mot slutet av dagen och frågade om jag brukade hålla i projekt på Metso (eeeh, nej?) då de funderade på om jag kunde ta den rollen på ÅF och lite hur de skulle strukturera upp allt jobb. Han var medveten om att jag fortfarande är hyfsat fräsch från skolan och därför inte har så mycket erfarenhet men han tänkte i och med att jag läst projektledning osv så kanske. Känns kanske inte jätteaktuellt i dagsläget men är ju ditåt jag vill gå eventually så är ju inte omöjligt att jag spårar in på det lite senare.
 
Har nog försökt trycka in lite väl mycket info på kort tid idag, är gött slut i huvudet. Vilket märktes förut när jag skulle steka en hamburgare. Satte mig i sängen och glömde helt bort att jag satt på plattan. På sexan. Hamburgaren var hyfsat knaprig på ena sidan om man säger så. ;) Men just nu sitter jag och mumsar på vaniljglass med lakritsströssel (jag är i sjunde himlen!) så skall inte klaga. Funderar faktiskt om jag skulle ta och lägga mig snart, är något sjukt trött. Synd bara att Erik sitter och lirar Diablo för fulla muggar två meter bort... Uff, en av de klara nackdelarna med en etta.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: