Dan före dan...

Imorgon fyller Erik år, men då det är en måndag så blir det lite firande idag istället. Blev lite firande igår i Trollhättan också då vi ändå var uppe för att fira Eriks farfar. Var där några timmar och åt oss äckligt mätta på kakor och tårta innan vi fortsatte hem till Gert och Pia för lite riktig mat i form av fransyska och potatisgratäng. Hann även med en massa mys med Ozzy som blivit lite lagom tjock på grund av ett överflöd av mat och muskulös på grund av att han numera är utekatt och äntligen kan röra på sig ordentligt. :P
 
Hade tänkt bjuda med Erik på Universeum som en överraskning idag då han tjötat länge om att han aldrig varit där och att det hade varit kul, meeen tyvärr så är det ingen överraskning längre då Pia frågade om han såg fram emot utflykten igår på kalaset... Hade sagt till Gert i veckan att jag tänkte bjuda med Erik, men hade inte uttryckligen sagt att det var en överraskning så jag får väl skylla mig själv när han berättade det vidare för Pia och hon i sin tur frågade Erik... :P Försökte stirra tyst på Pia när hon började prata men det hjälpte föga. Hon tittade konstigt på mig och avbröt sig mitt i men då var det redan för sent. :P Jaja, det blev dagens skratt för kalasfolket i alla fall och gjorde ju ingen jätteskada så what ever. Det blev lättare att diskutera saken med Erik också och nu har vi faktiskt kommit fram till att vi skjuter på besöket och tar en lugn dag hemma istället då det var ett tag sedan vi hade en heldag ledigt. Dessutom har jag sjuk träningsvärk efter skivstångspasset igår så är lite skönt att inte röra allt för mycket på sig... ;)
 
Utöver Universeumbesöket så blev det kaffe på sängen (uppenbarligen ett rätt effektivt sätt att väcka Erik, får testa det fler gånger i framtiden ;) ), stor frukost och några paket. Erik har pratat om flera olika tv-spel som han velat köra när vi är klara med Kingdom Hearts som vi kör nu så tänkte jag skulle köpa några av dem (enkla presenter iår...), men har varit lite av ett helvete att hitta ett ställe som säljer dem, och speciellt ett ställe som säljer dem allihop... Fick bli två beställningar till sist och ena paketet kom hem till lägenheten, så det låg på hallmattan när jag och Erik kom hem efter jobbet, så när han frågade vad det var så fick jag improvisera och säga att jag beställt sminkgrejer... xD Andra paketet hämtade jag ut när jag var på väg till träningen igår. Löjligt stort paket för två DVD-fodral dock...
 
 
Senare blir det tjockpannkaka och äppelpaj, men nu är det tv-spel och mys som gäller, så toodles!


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: