Fy fan för måndagar...

Kunde verkligen inte somna igår. Kom i säng för sent och låg sedan och vred mig i flera timmar. Nästan så man började gråta när man slängde ett öga på klockradion och insåg att klockan var halv fyra... Så var lagom sugen på att gå upp imorse om man säger så. Suget ökade ju inte direkt heller av att regnet vräkte ner utanför fönstret... Inte mycket att göra dock, bara att plocka fram ett par skor utan hål i och leta reda på ett stabilt paraply. Regnade tyvärr även i Trollhättan så testade att cykla med paraply för första gången ever. Det funkade allt men snabbt gick det verkligen inte. Jag är inte stabil på en cykel i vanliga fall och med endast ena handen på styret och den andra runt ett paraply i hård blåst så tja, blev det till att koncentrera sig och hålla andan vid varje trottoarkant och gupp.
 
Dagen har annars segat sig fram. Finns fortfarande inget att göra på kontoret så jag har plockat med min Industriteknik-bok hemifrån som jag nu sitter och roar mig med på dagarna. Är på gjutningskapitlet just nu. Ytterst intressant må jag säga.
 
Hade tänkt ta 16.22-tåget hem men precis när jag stängt av datorn och gjort mig redo för att gå så öppnade sig himmeln så valde att sitta kvar ett tag och vänta på nästa tåg. Väl ute så upptäcker jag att någon klåfingrig jävel har varit och snott påsen som jag satt på min cykelsadel för att skydda den mot regnet då den är trasig på flera ställen, så den var naturligtvis helt dyngsur. Var som tur var uppehåll när jag stack så kunde stå upp och cykla hela vägen till tåget, hade det regnet så hade jag fått välja mellan att cykla utan paraply eller sitta ner och bli helt blöt i röva. Får försöka komma ihåg att plocka med en ny påse imorgon.
 
Den här låten var btw den första som spelades i min playlist imorse när jag klev ut i regnet. Hyfsat passande så. ;)
 
 
Nu har jag i alla fall fixat morgondagens matlåda (pyttipanna uff, måste verkligen handla...) så är nog dags att dra sig mot sängen så man kommer i säng i vettigare tid idag. Toodles!


helena

Har också haft en urusel måndag, så skönt att läsa att man inte var ensam ;)

Svar: Haha, vi kan gråta ihop mao...? Trevligt trevligt. ;) Hoppas din tisdag och onsdag var bättre i alla fall. ^^
xilona.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: