Guardians of the Galaxy...

Drog med Erik på en bakluckeloppis vid Slottsskogen förra lördagen och efter lite velande fram och tillbaka hittade vi äntligen rätt plats. Jag hade läst "i" Slottsskogen men då vi inte hittade något så blev det till att dubbelkolla och visade sig vara "vid". Låg på en grusparkering i ena änden och var mycket fina saker blandat med en helvetes massa skit. Allt det där som man själv hade slängt utan en tanke, det öser folk upp på borden och vill sälja. En del blir de i och för sig kanske av med men måste ju vara en himla massa skit som bara följer med hem igen. Fick köpt lite fina smycken, tre små Lasse Åberg-tavlor samt tre väldigt fina svarta vaser som just nu pryder vårt soffbord. Erik bara suckade när jag köpte dem (speciellt då vi skulle släpa hem dem på spårvagnen...) men jag är väldigt nöjd med dem. ;) Bild kommer (kanske) någon annan gång när jag orkar plocka fram kameran samt dammtorkat bordet... Ehum.
 
Var och såg Guardians of the Galaxy samma kväll och var helt lyrisk efteråt. En riktigt riktigt bra film. Jag (och större delen av biosalongen) skrattade i två timmar och jag gick därifrån med världens jätteleende. Nu gillar ju jag i och för sig typ alla Marvels filmer, och superhjälte-filmer generellt, men ändå. Jag vill se den igen. Läste dock en recension härom dagen och blev redigt irriterad. Funderade på om personen ens sett filmen då han inte verkade förstå storyn över huvud taget, och let's face it, den är inte speciellt komplicerad. Han skrev om den tråkiga handlingen att fem superhjältar reser runt i galaxen för att rädda alla från undergång, när alla fem egentligen är utomjordiska skurkar (förutom huvudpersonen som rövades bort från Jorden när han var liten och nu agerar skurk/skattletare out in space) som tvingas ihop för att rädda sina egna skinn (att de sedan räddar alla från undergång är mer en bonus). Äh, se trailern och se filmen! Och bara så ni vet så önskar jag mig Groot i födelsedagspresent.
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: