Mycket planer på gång...

Ingenting att göra på kontoret idag heller. Men nu har jag liksom kommit in i en ok rutin, jag läser runt 100 sidor i min tillverkningsteknikbok och varvar det med lite slösurf och långa fikaraster. Sitter och drömmer mig bort och funderar på vad jag egentligen vill göra med mitt liv typ. ;) Det har kliat lite i fingrarna det senaste så har kladdat ner lite dikter, storyboards osv mellan mitt läsande och slösurfande men skulle vilja göra mer. Så igår skickade jag in en sen anmälan till två kurser i kreativt skrivande på distans. Vi får se om jag kommer in på dem, men hade varit kul. Hoppas jag i alla fall. Kanske är sketajobbigt och totalt ointressant, men då är det ju inte värre än att jag hoppar av.

 

Skulle även vilja gå en kurs inom foto. Är inte nöjd med kvaliteten på mina bilder det senaste. Först var jag bara frälst över kameran som ju hjälper till en hel del för att göra mina bilder bättre, men som Erik säger när jag klagar; Är fotografen dålig så blir bilderna dåliga. ;) Har inte riktigt disciplinen att sätta mig ner och lära mig på egen hand så tänkte att en kurs kanske vore bra så man får specifika uppgifter och råd hur man löser dem. Men de är så jäkla dyra för vad man verkar få. Men kanske är värt det i slutänden ändå. Får kika vidare och se om jag hittar något bra.

 

Behöver komma igång med träningen väldigt snart också. Mina leder gråter och ett stillasittande kontorsjobb är inte det mest bekväma just nu. Har velat lite om jag skall välja Friskis&Svettis eller Nordic Wellness då båda ligger nära vår lägenhet, men lutar åt att det blir Friskis trots allt. Nordic har fler roliga pass men är dyrare och för att vara helt ärlig så förstår jag inte riktigt systemen med deras olika kort… Så kör på ett säkert kort och väljer Friskis tills vidare i alla fall.

 

Har börjat dra igång lite för många fritidsprojekt just nu. Är nog för att jag är uttråkad på dagarna och vill komma igång med något, men risken är ju att jag startar en massa men inte avslutar något. Jag har alltid gillat projekt men jag har noll tålamod så orkar oftast inte hålla igång dem speciellt länge. Inget speciellt bra karaktärsdrag… :) Kanske skulle sätta upp en lista och börja bocka av saker. Att få klart lägenheten ligger ju rätt högt på priolistan, men det går långsamt. Har börjat måla om vitrinskåpet nu i alla fall, så en eller två vändor till så borde det vara klart. Sedan var det att få klart fåtöljerna, fixa köksväggen, hänga upp tavlor osv osv. Så länge det är klart tills inflyttningsfesten så är det la lugnt antar jag… ;)

 

Nej, om man skulle återgå till tillverkningsteknikboken kanske… Yihaa.



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: