My first road kill...

Blev till att jobba över en sväng på jobbet dag ändå. Jag som sagt att jag inte skulle göra det den här veckan eftersom jag har så mycket kvar att packa!? Men men, inte mycket att göra. Tog en sväng via Biltema efter jobbet också för att inhandla fler flyttlådor och en rulle bubbelplast. Mathandling hann jag med på lunchen. Billigt blev det också då jag rensade igenom hallbyrån igår och hittade flera Buffé-tidningar med 25-kronorsrabatter. Handlingen gick på 21 kronor i slutändan. ;) Och då använde jag inte ens pantkvittona vi fick när vi var iväg i helgen och pantade ett halvårs konsumption av pet-flaskor. :P Så gissar att det blir en billig handling nästa gång också. ;)
 
Har gjort ett storkok med bruna bönor, bacon och potatis och sitter nu och mumsar för fullt. Gud så gott det är. Möjligen att jag stekte baconet snäppet för länge, det knastrar i munnen, men va fan, gott ändå jue. ^^
 
Sitter annars och försöker låta bli att klia hål på smalbenen. Har fått utslag efter fotbollsbenskydden och det håller på att driva mig till vansinne. Söndagskvällen var inge vidare rent allmänt. Vi stressade och packade hela dagen och beslöt oss, lite väl sent, för att åka iväg och panta flaskor samt slänga sopor och skicka kläder till Myrorna. Hann därmed bara slänga i mig lite bärpaj innan träningen vilket väl var sådär smart. Funderar dessutom på om den kanske var dålig (trots att den var nygjord) för hade tokont i magen precis hela kvällen. Extra najjs då det inte finns någon toalett vid fotbollsplanen (inga omklädningsrum, vatten eller något sådant för den delen... Helt logiskt). Skrapade dessutom upp ena knät rätt illa redan efter en halvtimme.
Och på vägen hem lyckas jag med bedriften att köra ihjäl en grävling. Mitt första road kill om man inte räknar en miljon grodor. Kom en mötande bil som gissningsvis precis missade grävlingen och sedan var han framför mina lyktor. Ställde mig på bromsen men var ju helt kört. Tog honom med både höger fram- och bakhjul men dunsade inte så illa som jag trodde. Hade föreställt mig att det skulle vara som att typ köra på en stock eller sten. Fick vända och åka tillbaka och Elin drog undan honom medan jag stod med varningsblinkers och helljus. Som tur var så var han stendöd, vettefan vad vi hade gjort om han fortfarande levt. :( Lyckades tappa och spräcka en hel del plast under fronten men syns inte om man inte hukar sig och jag såg inga skador under bilen så vi håller tummarna att den klarade sig undan med lite skönhetsfel.
Kom hem senare än vanligt och såg att jag hade 5 missade samtal från Erik. Ringde upp och visade sig att han glömt sin väska (med glasögon, linsvätska osv) i Karlstad, så han var på väg upp igen. Tanken var att jag kanske kunde möta honom i Säffle men då jag kom hem så sent så fick det bli Bergvik. Fixade lite matsäck och hoppade sedan in i bilen igen för att möta honom. Kom hem igen och började byta om bara för att inse att jag glömt mobilen i bilen... Så var bara att klä på sig igen och springa ner till bilen. Sedan började klockan närma sig tolv så dusch fick vänta tills på morgonen. :P Fast skall väl inte klaga, Erik var inte hemma förrän runt halv två. :P
 
Nej, om man skulle ta tag i packningen igen kanske...?
 
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: