Helt jäkla fullt upp...

Har verkligen varit fullt upp hela dagen idag. Sov så jäkla gott imorse (trots mardrömmar inatt) så lyckades försova mig rätt rejält, men då håret såg ut som en risbuske redan igår så var det inte annat med än att hoppa in och duscha ändå. Hann med tåget med förvånansvärt många minuter till godo, men inte det minsta torrt hår...
 
Jobbade några timmar innan det vid elva var dags att bege sig mot tatueraren med ungefär en miljon fjärilar i magen. Var helt sjukt nervös av egentligen ingen anledning alls. Jag har tatuerat mig tidigare (om än i Thailand för åtta år sedan...) och jag har kontrollerat skissen samt sett lokalen. Hade inte träffat snubben som skulle tatuera mig dock, men han var görtrevlig. Trots att jag var världens jobbigaste kund som ville ändra på minsta lilla grej med hans skiss, hehe. Men är ju ändå jag som skall ha den liksom, tänker inte rista in något jag inte gillar. Ändringarna tog dock rätt lång tid så kom inte igång förrän halv tolv, och sedan höll vi på längre än den sagda timmen så var klar tio i ett. Himla kul då jag skulle bli hämtad på jobbet klockan ett av Seppo då vi skulle ner till Volvo i Göteborg och jag hade tänkt äta däremellan... Men fick bli en cheeseburgare på vägen tillbaka mot kontoret. Lagom mättande så...
 
 
Så här ser då min (inplastade och kladdiga) tatuering ut. Jag skissade upp texten med lite slingor och sedan ritade snubben upp den mer som en tatuering. Alltihop gick i slutändan på 1200 kronor, så dyrare än priset jag fick igår men fortfarande mycket billigare än vad jag hade väntat mig. Och är riktigt nöjd med resultatet. Får väl se hur det ser ut när det väl läkt men än så länge så ser det bra ut.
 
Eftermiddagsmötet på Volvo drog över med dryga halvtimmen och snubben jag skulle få CAD-modeller av var inte på plats så den biten gick sådär bra. Vet inte om vi kom fram till så mycket nytt på mötet heller. Man gnor mest runt i samma gamla spår. Men är väl bara att jobba på.
 
Mötte upp Anna på stan en bit efter halv 6 och käkade lite thaimat innan vi kollade runt i affärerna. Anna hade redan shoppat loss på grejer till sina dansgrupper och jag skulle egentligen bara till Apoteket och kolla skor så höll det på en vettig nivå dock. Hade velat köpa ett par nya svarta converse men det fanns inte över huvud taget. :( Köpte istället två par kängor, ett par lite mer basic som passar bättre på kontoret än mina stövlar, och ett par lite grövre som (förhoppningsvis) passar till alla mina baggybyxor som jag vanligtsvis brukar få överge på vintern eftersom det ser förjävla dumt ut med baggybyxor och stövlar. ;)
 
 
Hela dagen är typ väck men känns som att man ändå spenderat den på ett bra sätt. Tänker avsluta den i soffan under en pläd läsandes manga och mumsandes chips medan Erik knapprar på datorn. Toodles.
 
 


helena

Så fin! Först blev jag lite förvånad, för kändes inte som någon "Sissi-tatuering" riktigt, men den är jättefin! Får inspektera närmare på lördag:)

Svar: Tack! Haha, näe kanske inte helt min stil men jag gillar den. ^^ Och den känns som min eftersom jag tänkt ut motivet själv. :D
xilona.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: