Måndag, härliga måndag...

Huvudet har känts som geggamojja precis hela dagen idag. Sov ändå rätt ok i natt (om än få timmar) tack vare sömntabletten så tycker jag borde vara lite piggare. Men icke. Är väl vädret som bidrar. Mörkt, blött och uschligt. Känner mig uggen precis hela tiden och är sjukt glad att jag har en kofta hängandes på kontoret. Fick ändå betat av en del jobb idag och hann även gå förbi tatueraren efter jobbet. Imorgon är det dags. Om jag inte helt bangar. :P Har en del saker jag vill ändra på deras skiss men det sade de att vi kan fixa imorgon. Sjukt billigt verkar det bli också...? Kollade på en liknande tatuering på ett annat ställe och då sade de ca 2500 kr men nu fick jag höra "inte över tusen kronor i alla fall", så vettefan. Syrran blev lite oroliga att de var dåliga och inte vet vad de sysslar med, men de har fått högst betyg av tatuerarna i Trollhättan och jättemånga bra recensioner på nätet så jag håller tummarna. :P Dessutom så är det en basic tatuering. Hur fel kan det bli liksom? :P
 
Fick annars jävligt dåligt samvete när jag gick hem från tåget idag. Går förbi samma gamla tiggarkvinna varje dag och mår riktigt dåligt när jag ser henne. Har gett henne en näve mynt någon gång men kan ju inte plocka fram plånboken varje dag direkt. Eller tja, kan och kan... Men hon sitter där på backen på torget i ur och skur och jag mår sjukt dåligt när jag bara går förbi även om jag försöker le snällt. Folket som går runt och tjatar och viftar med koppen under näsan på en har jag inte mycket för men de som bara sitter där tycker jag synd om. Sitter en yngre kille utanför vår lokala ICA-butik och han har också fått någon näve mynt efter att vi handlat, men i hans fall så är det för att han alltid är så glad och trevlig och hälsar när man går in och ut ur butiken. Idag såg jag att jag precis missade ena spårvagnen hem så lovade mig själv att om nästa dröjde så skulle jag gå och köpa den gamla kvinnan en kaffe och lägga lite pengar i henne skål, men då spårvagnen kom precis när jag kom fram så valde jag att hoppa på den då jag frös som en gris. Men tänk då hur den gamla tanten har det...? Gaaah. Jag kommer dränka mig själv i dåligt samvete om jag fortsätter så lika bra att jag försöker sluta tänka på det helt. I alla fall tills imorgon när jag ser henne igen.
 
    
 


Helena

Låter som en väldans billig tatuering. Bara mina 5 små ord bak i nacken gick på 1200, och jag antar att din tatuering behöver lite mer färg än det? Eller vad är du ska göra?! Blir ju sjukt nyfiken nu!! Får väl studera den på lördag... Lycka till iaf! :)

Och ang. tiggare så må jag vara en hemsk människa, men jag gillar inte att ge pengar till tiggare. Jag mår också dåligt när jag bara går förbi dem, men jag känner att det inte är någon långsiktig lösning att ge dem pengar. Tvärtom. Jag tycker det är fel väg att gå. För om alla skulle börja ge dem pengar skulle det såklart komma ännu fler tiggare. Känns som att lösa problemet i helt fel ände.

Svar: Ja, men det tyckte jag med! Gick på 1200 i slutändan och är ändå en rätt stor (om än luftig) tatuering... Vet inte varför de var så billiga men jag tackar och tar emot. :P
Jo, jag tycker egentligen också att det är helt fel väg att gå, men ibland svämmar det dåliga samvetet liksom över. :P Plus att jag tänker att jag kanske gjort den personens dag lite bättre och då mår jag genast bättre själv. Men är ju definitivt en väldigt kortsiktig "lösning".
xilona.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: