Mycket att avhandla...

1) Drog till Utby i lördags för att måla vitrinskåpet en vända till och hann även med att färga om fåtöljerna en sista gång så nu skall de bara målas med sättningsmedel så borde de vara helt klara. Förvånansvärt snygga blev de också, så är riktigt nöjd. Får la se om de passar in i lägenheten där jag tänkt mig, och att jag inte missat massa fläckar (nackdelen med att måla nere i en källare) men vi får la se. Finns plats kvar i förrådet i värsta fall. ;)
 
Hade tänkt åka hem på kvällen men klockan bara gick, och mamma fixade mat och Erik drack "några" öl och whiskey ihop med pappa medan mamma tömde vinboxen och plötsligt så var klockan halv fyra och vi insåg att det knappast skulle bli något körande tillbaka till Göteborg. Kom i säng vid fyra och vaknade lagom bitter vid sju av att Eriks mobillarm gick av. Han låg dock och log och sov glatt vidare. Som vanligt. Så när jag väl fått tyst på mobilfanskapet genom att lösa några ekvationer så var jag ju klarvaken. Försökte somna om men då Erik låg och snarkade så var det stört omöjligt. Så var lika bra att gå upp och fortsätta måla vitrinskåpet. Hann klart med halva innan resten av huset vaknade till och det var dags för frukost. Hann klart med skåpet några timmar senare men insåg tyvärr att det kommer behövas en tredje omgång innan det blir helt vitt... Så blir en vända nu igen till helgen.
 
2) Som jag antar att alla vet så var det val i söndags. Själv hoppades jag på en blå regering med rosa inslag, men anade att det skulle gå precis som det gick. Jäkla synd får jag la säga, men hoppas att det inte går alldeles för mycket åt helvete. Om inte annat så får vi en ny chans om fyra år. Eller tidigare om det nu blir omval. ;)
 
3) Var iväg på Välkommen till ÅF-kurs i Stockholm i måndags och då det höll på till sent så blev det övernattning på hotell innan jag åkte hem på tisdagen. Var lite orolig inför den här kursen och blev väl inte direkt bättre på plats. Sov hela tågresan dit (och missade frukosten som vår receptionist bokat åt mig) då jag sov tre timmar natten mellan lördag och söndag och sedan knappa fem timmar söndag till måndag. Kom fram en kvinna när jag stod i taxikön och då hon också skulle till kursen och hade tappat bort sina kollegor så delade vi taxin upp till lokalen. Tyvärr så dissade hon mig när hon väl hittade sina kollegor, så blev lite "jaahapps...". Dagen bestod av en massa genomgångar/föreläsningar på runt 45-60 minuter och däremellan så var det bensträckare och raster då man skulle mingla med de andra 90 deltagarna. Vilket jag ju är sjukt bra på. Men tog mig i kragen och pratade med flera stycken så funkade ändå rätt bra, även om det gjorde ont i magen hela dagen och framför allt under pauserna. Var ensam från mitt kontor medan de andra var flera från varje kontor så de hade det snäppet lättare att mingla runt utan att behöva känna sig helt jävla off. Antar jag i alla fall. ;)
 
Jag klarade mig i alla fall och pratade med flera under dagen så gjorde väl inte bort mig totalt, men fan vad skönt det var när man kom till hotellrummet och man bara kunde sluta in sig i tystnad och ensamhet. Hade traskat till hotellet med en annan tjej och vi pratade om att hoppa ner för att ta en öl efter att vi lastat upp väskorna på våra rum, men vi bestämde ingen tid och när jag drog mig neråt igen efter att ha pustat ut några minuter så såg jag ingen där som jag kände igen så beställde taxi till morgonen efter och gick upp på rummet igen. Där gosade jag ner mig i sängen ihop med massa godis framför Idol och NCIS osv som gick på de få kanaler som fanns att tillgå. Struntade till och med i hotellfrukosten igår då det var så jäkla skönt att sova. Kändes som att det behövdes. Dessutom var jag fortfarande mätt efter måndags middag på kvällen så var ingen fara så sett. ^^
 
4) Nu har flera tackat ja till vår inflyttningsfest vilket är jäkligt najjs. Men jag undrar ändå över de som tackat nej eller med största sannolikhet kommer att tacka nej. Vi har fått några mer eller mindre övertygande ursäkter till varför man inte kan komma, men väntar man en månad med att svara för att sedan tacka nej med ursäkten att man redan är bortbjuden så tror jag antingen att 1) man ljuger eller 2) man har bokat upp sig i efterhand. Folk får naturligtvis göra som de vill, och jag förstår att man kanske har olika prioriteringar här i livet, men tja, jag undrar ändå hur man tänker. Är det inte bättre att säga rakt ut att "det här är nog inget för oss"? Sedan förstår jag inte varför man måste lägga om hela livet bara för att man skaffar familj, men det är väl en annan fråga. ;)
 
Så, nu har jag skrivit av mig lite och ni har väl gissningsvis ändå somnat någonstans i mitten, så är la lika bra att avrunda. Här får ni en mysig kvällslåt som avslutning på dagen:
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: