Husplanerna går sådär ...

Sitter nergosad i soffan och njuter av att kroppen är lagom slutkörd. Bokade lite spontant in mig på ett spinningpass då alla roliga pass var fullbokade, och var faktiskt inte riktigt så illa som jag befarade. Missade att det var ett pulspass dock så var väl den enda i salen utan ett pulsband men skit sam. Ledaren var lagom på och musiken var väl ok om än inte super, men tiden gick förvånansvärt fort ändå och jag lyckades köra precis lagom slut på mig. På den nivån att benen är redigt trötta men man klarar av att gå hem utan att trilla omkull. ;) Det som gjorde mest ont under passet var dock röven. Och då inte för att det var så tungt att trampa utan för att den jävla sadeln är så förbannat obekväm. Hur fan skall man vara skapt för att de skall vara bekväma?! Muskulös? Fläskig? Mitt beniga arsle uppskattar i alla fall inte sadeln form eller hårdhet något vidare. Får se hur mycket mina ben och min rumpa uppskattar mitt spontana beslut imorgon. ^^
 
Det har btw både hänt massor och inte hänt ett jota på husfronten. Vi var på visning i torsdags i förra veckan och jag blev helt kär i huset. Det ligger i Stavre i Trollhättan, vilket är ett bra område med tanke på Eriks pendling och det är även nära till affär, vårdcentral, skolor, frisör, buss, tja det mesta. Typ allt var i toppskick och det enda vi hittade som behövde åtgärdas var att köksluckorna behövde målas om på grund av slitage. Men kände mig hemma direkt och även om trädgården var i minsta laget i mitt tycke så kunde jag verkligen se oss bo där. Så vi bestämde vår smärtgräns gällande vad vi kunde tänka oss att betala och sedan hoppade vi in i budgivningen. Och förlorade. Blev så jävla bitter, föll precis på mållinjen. Folk hade börjat sakta ner budgivningen och buden höjdes bara med 25 000 åt gången så vi anade att folk började närma sig gränsen för vad de kunde tänka sig att betala så vi funderade på om vi skulle lägga in dödsstöten och höja med 100 000 så att vi i så fall lade oss på vår smärtgräns, och så kommer en helt ny budgivare in och lägger sig smack på vår gräns på 3 miljoner. Och eftersom vi redan bestämt oss att inte gå över det så var det ju bara att ge upp... :( Kan ju inte börja tulla på reglerna det första vi gör, men känns ändå surt. Hoppas att priset fortsätter stiga lite till så att det inte känns som att vi precis förlorade huset bara för att vi var lite långsammare med att lägga vårt bud, men verkar ligga still på 3 miljoner.. :/
 
Well, det kommer väl fler hus får man hoppas. Om inte annat så har vi även ställt oss i tomtkö i Trollhättan och eftersom vi bor i Göteborg nu så har vi förtur när de släpper nya tomter. Men det är fortfarande något år eller två in i framtiden, så vill vi ha ett hus nu så blir det till att köpa ett existerande. :) Men som sagt, det kommer fler så vi får kika vidare. ^^
 
 
Köket och vardagsrummet i huset vi gick miste om. ;) Har kommit på att jag kan spara ner bilderna av inredningsgrejer jag gillar från hus på Hemnet så att jag har dem som inspiration om vi någon gång bygger ett eget hus. Så fort husen är sålda så försvinner de från Hemnet (rätt logiskt i och för sig) så får passa på att sno bilderna medan husen ligger uppe. :P 
 
Det här är mitt absoluta favoritkök av alla hus vi kikat på:
 
 
Tyvärr så var inte resten av huset något för oss, plus att läget var fel, men som sagt - älskar köket. Hade nog valt vit kyl och frys dock. Blir som en stor svart blaffa i köket nu. Plus att de antagligen blir talliga som fan. ;)
 
Men vi får se, håller tummarna att vi hittar både drömköket och drömhuset eventually. ^^


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: